آیت الله سعیدی: مسؤولان به تلاش های مجاهدانه خود برای امداد رسانی در حادثه پلاسکو ادامه دهند

آیت الله سعیدی: مسؤولان به تلاش های مجاهدانه خود برای امداد رسانی در حادثه پلاسکو ادامه دهند

آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که گاهی برای جلب منافع شخصی و جناحی و حمایت های بین المللی و یا به گمان خود دفع شر ارتباط مخفیانه با دشمنان برقرار می کنند، گفت: دشمنان خدا و مردم روحیه استکباری دارند و خدا با روحیه مخالف است.

وی افزود: کفار معاند دین، پیامبر و قرآن خدا را به رسمیت نمی شناسند، عقل انسان و منطق حکم می کند که با چنین دشمنانی رابطه برقرار نکند، اینگونه مسلمانان که با دشمنان رابطه برقرار می کنند حاضر به جهاد نیستند و روحیه سازشکارانه دارند، حکم ممنوعیت ارتباط دوستانه و سری با دشمنان برای همه کسانی که چنین فکری را در سر می پرورانند هست و هشداری برای آن ها به شمار می رود.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: رهبر انقلاب از ایشان با اوصافی همچون رفیق دیرین، همرزم، همسنگر و همگام دوران مبارزات یاد کردند و ایشان را دارای هوشی وافر و صمیمتی کم نظیر دانستند، مقام معظم رهبری به رسم رفاقت و وفا برای وفت ایشان پیام دادند، بر پیکر ایشان نماز خواندند و برای ایشان مجلس ختم گرفتند و ملت ما هم سنگ تمام گذاشتند.

وی ادامه داد: در پی رحلت آیت الله هاشمی رهبر انقلاب جناب آقای دکتر ولایتی را به عنوان رییس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد منصوب فرمودند که برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.

آیت الله سعیدی با بیان این که حادثه دردناک آتش سوزی و فروریختن ساختمانی در مرکز تهران مایه اندوه، تأسف و نگرانی عمیق رهبر معظم انقلاب، مسؤولان و مردم شده است،  ابراز داشت: شهامت و فداکاری آتش نشانانی که در عملیات نجات مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در حال فداکاری متعهدانه دچار حادثه ای سخت و سنگین شدند دل ملت ما را از تحسین و تمجید از یک سو و از نگرانی و غم پر کرد.

وی عنوان کرد: این حادثه غم بار همه ما را داغدار کرد اما بی شک این جهاد مخلصانه برای آن مجاهدان فی سبیل الله پلی بود تا درهای سعادت و بهشت را بر آن ها بگشاید، پیام اکرم(ص) فرمودند کسی که گروهی از مسلمانان را از خطر سیل و آتش سوزی نجات دهد بهشت بر او واجب می شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ما نمازگزاران جمعه برای مجروحان این حادثه تلخ طلب سلامت و بهبودی و برای جانباختگان رحمت و مغفرت را از خداوند مسألت داریم، از مسؤولان می خواهیم همچنان به تلاش های مجاهدانه خود ادامه دهند، از کسانی که در محل حادثه اجتماع کردند می خواهیم که متفرق شوند تا کار امدادرسانی سخت و کند نشود.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب امروز امروز در پیامی به نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا فرمودند که از انتظار از شما عزیزان کاری بیش از خودسازی علمی، دینی و اخلاقی است، ایشان فرمودند انتظار این ات که بر محیط پیرامونی خود اثربگذارید و بر رهروان راه خدا بر گفتار و عمل بیفزایید، فرمایش رهبر انقلاب برگرفته از کلام امام صادق(ع) است که فرمودندوقتی مردم عملا کار خیر را از شما ببیند همین سبب دعوت به اسلام می شود.

آیت الله سعیدی با اشاره به حملات وحشیانه سعودی ها به مردم مقام یمن گفت: خسارات و تلفات بسیاری از سوی آل سعود با حمایت آمریکا و هم پیمانان آن بر این کشور مسلمان وارد شده است، در پی این تجاوز وحشیانه کمبود شدید غذا مشکل دیگری است که بر مردم مظلوم یمن تحمیل شده و ده ها یمنی به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می دهند اما همچنان شجاعانه مقاومت می کنند.

وی افزود: این روزها شاهد رژه بانوان یمنی در صنعا بودند و با حجاب کامل سلاح هایی همچون تیربار، آرپی جی هفت و خمپاره را حمل می کردند و پیام آن ها به متجاوزان جنایتکار سعودی این بود که همچنان مصمم و مقاوم برای مبارزه با متجاوزان تا آخرین نفر هستند.

امام جمعه قم با اشاره به جنایات آل خلیفه در بحرین اظهار داشت: این جنایات بر آتش خشم مردم بحرین دامن زد و اعدام 3 تن از جوانان شیعه بحرینی پس از شکنجه، مردم را وارد مرحله جدیدی از مبارزه کرده است، چند سالی که مردم مظلوم بحرین به حاکمان ظالم خود می گویند ما هم باید حق رأی داشته باشیم اما آل خلیفه با این مطالبه به حق مردم مخالفت می کند و می خواهد صدای مردم را خفه کند و به فضل الهی نتوانستند و نخواهند توانست و در آینده شاهد پیروزی مسلمانان مقاوم بحرین خواهیم بود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید