آیت الله اعرافی: جنایت وحشیانه دشمن نتیجه شکست در منطقه است/ هرگز کوتاه نخواهیم آمد

آیت الله اعرافی: جنایت وحشیانه دشمن نتیجه شکست در منطقه است/ هرگز کوتاه نخواهیم آمد

امام جمعه قم گفت: کوردلان وابسته و پشتیبانان جریان های تکفیری و تروریستی بدانند ملت و مردم ایران به تأسی از رهبری سینه خود را در برابر همه تیرها سپر خواهند کرد و از ‌آرمان ها کوتاه نخواهند آ‌مد.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، شهادت جمعی از هموطنان در حاثه کور و بزدلانه ترویستی اخیر را تبریک و تسلیت گفت و شهید حجت الاسلام تقوی را فردی انقلابی و پایبند به ارزش های بزرگ الهی دانست و یاد و خاطره آیات مشکینی و سعیدی را گرامی داشت.

وی با اشاره به روز صنایع دستی افزود: صنایع دستی در  اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد و بسیاری از استان ها و شهرها پیشگام صنایع دستی در دنیا هستند، باید این صنایع مورد حمایت قرار گیرد، قم یکی از استان هایی است که در صنایع دستی شرکت دارد؛ صنایع دستی می تواند در تولید و اشتغال و صادرات غیر نفتی نقش مهمی داشته باشد، امیدواریم مردم و مسؤولان به این مقوله توجه روز افزون داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تقدیر از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: تقریبا نیمی از درآمد خدماتی که کمیته امداد به قریب به 40 هزار نفر در استان ارائه می کند از خود مردم است، برنامه های متنوع و متعدد خوبی از سوی این نهاد اجرا می شود.

وی ادامه داد: نهادهای حمایتی همانند کمیته امداد و بهزیستی جایگاه مهمی دارند و باید از مردم که در صحنه حمایت از فقرا حضور قوی دارند تشکر کنیم، در ماه مبارک رمضان برنامه اطعام فقرا اجرا می شود که مردم باید مشارکت داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر ضرورت رعایت حرمت ماه مبارک رمضان ابراز داشت: ماه مبارک رمضان دارای کرامت و حرمتی است که باید در همه نقاط جامعه مورد توجه قرار گیرد، همه باید توجه کنیم که با روش درست جلوی حرمت شکنی نسبت به ماه مبارک رمضان را در جامعه به ویژه در قم بگیریم.

وی با اشاره به برقراری حج عنوان کرد: تبلیغات غلطی نسبت به این فریضه انجام می گیرد که ما نباید نسبت به این تبلیغات توجه داشته باشیم، حج یک فریضه بزرگ الهی است و به هر شکلی که امکان دارد باید مورد توجه باشد، وقتی تصمیم نظام و رهبری بر حج است همه باید عنایت کنند.

امام جمعه قم با اشاره به حوادث تروریستی تهران خاطرنشان کرد: ورود این کوردلان و بزدلان و اجرای این جنایت کور و وحشیانه نتیجه شکست مزدوران  آمریکا در منطقه از جبهه مقاومت است، این مزدوران در سوریه و موصل عراق با سد آهنین و پولادین مواجه شدند و شکست خوردند و نقشه های آمریکا در این مناطق رو به اضمحلال و فرو ریختن است.

وی اضافه کرد: این حرکات نشانه قوت آن ها نبوده بلکه نشانه ای از ضعف و انفعال دشمنان و تروریست ها است، حرکت اخیر شبیه مسائل سال های دهه 60 است که وقتی مزدوران احساس عجز می کنند وارد اینگونه حرکات می شوند.

آیت الله اعرافی یکی از عوامل حرکات تروریستی  را وجود تفکر تکفیری دانست و گفت: این جریان معرفتی غلطی به شمار می رود که اساس آن در پایگاه های علمی عربستان ریخته شده است، در فکر وهابیت حرکات تکفیری وجود دارد.

وی افزود: خود جریان های تکفیری ارزشی ندارند چون پشتوانه آن ها آمریکایی ها هستند، روزی در محضر رهبر معظم انقلاب بودیم یکی از آقایان گفت جریانات تکفیری جنگ شیعه و سنی را دنبال می کنند، ایشان فرمود این درست است اما بدانید که اساس این جریان تروریستی سیاست های آمریکا است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که پایگاه فکری جریان تکفیری از سوی آمریکا حمایت می شود، اظهار داشت: در حوزه سخت افزار مزدورانی همانند سعودی این جریان های تکفیری را پشتیبانی می کنند، اگر این ها نباشد در عالم اسلام چیزی درباره اختلاف مذهبی وجود ندارد.

وی ادامه داد: کوردلان وابسته و پشتیبانان جریان های تکفیری و تروریستی بدانند ملت و مردم ایران به تأسی از رهبری سینه خود را در برابر همه تیرها سپر خواهند کرد، ما همه وجودخود را آماج تیرهای بلا خواهیم کرد اما هرگز از اسلام، انقلاب، ولایت، رهبری و آرمان های بزرگ اسلام و انقلاب کوتاه نخواهیم آمد.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: ما پیروان آن امامی هستیم که در همین فیضیه هنگام شهادت استاد مطهری فرمودند بکشید ما را که ملت ما بیدارتر می شود، فکر نکنند که ملت و مسؤولان ما در برابر آن ها کوتاه خواهند، ما به عقب بر نمی گردیم، ما هرگز نمی ترسیم و در برابر دشمنان خواهیم ایستاد و آرزوهای آنان را به فضل الهی به گور می فرستیم.

وی عنوان کرد: آمریکایی ها دنبال این هستند که حداکثر بهره های اقتصادی را از منطقه ببرند، ترامپ که دنبال منافع اقتصادی کشور خود است به منطقه آمده تا مزدوران ناآگاه را به بهانه های مختلف بدوشد، آمریکا به دنبال بهره اقتصادی خود، امن کردن اسرائیل و ایجاد جنگ مذهبی برای پیشبرد اهداف هستند

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ملت ما در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور چشم گیر خود نشان خواهند داد که تروریسم در این کشور پیش نخواهد رفت و نشان می دهند ایران با تکیه بر ایمان و اقتدار و نیروهای امنیتی، نظامی و سپاه مقتدر خود در برابر همه جهانخواران با تمام قامت خواهد ایستاد؛ دشمنان و مزدوران در برابر توان و قدرت ملت نمی توانند ایستادگی کنند.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب و مراجع درباره سند 2030 اضافه کرد: انتظار می رود که بعد از مواضع شفاف رهبر معم انقلاب و مراجع به صورت قاطع و روشن سند 2030 خاتمه پیدا کند، باسرعت تمام این قصه باید به پایان برسد و خاتمه پیدا کند

آیت الله اعرافی در پایان تأکید کرد: دغدغه های اخیر رهبر معظم انقلاب در مسائل فرهنگی باید مورد توجه باشد و ملت، مسؤولان، حوزه و دانشگاه باید این رهنمودها را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.

منبع : خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید