نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی: ۴ میلیون نفر با عنوان “کمبود تعرفه” موفق به رای دادن نشدند

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی: ۴ میلیون نفر با عنوان “کمبود تعرفه” موفق به رای دادن نشدند

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در این کشور اگر بنا شد ۴ میلیون انسان از رای دادن به عنوان توزیع تعرفه‌ها محروم شوند استیفای حقوق عامه برعهده قوه قضائیه است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: هفته گذشته هفته قوه قضائیه بود و باید از اقدامات به‌جای قوه قضائیه در مبارزه با فساد اعم از فساد اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی تشکر کنیم خوشبختانه این اقدامات زمینه ساز تعالی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: باید از مسئولان قضایی استان به ویژه ریاست دادگستری و دادستان مشهد تشکر کنیم که در این ایام و به ویژه سال گذشته فعالیت زیادی برای مقابله با منکرات شرعیه و مفاسد اجتماعی و اخلاقی داشتند. امیدواریم اقدامات این عزیزان به عنوان خدمتی خالصانه لحاظ شود.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات مبسوط و بسیار موثر و حساسی که در دیدار با مسئولان قضایی داشتند چند نکته را تاکید کردند قوه قضائیه به عنوان یک چشم بینا و و ناظر ارزنده‌ وابسته به فقه دینی و شرعی است که در راس سرنوشت مردم قرار دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که در قانون اساسی تصریح شده که قضاوت بر حسن اجرای امور برعهده قوه قضائیه است یعنی این یک چشم بینا است و نکته دوم این است که قوه قضائیه در عرصه‌های مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان یک چشم بینا است و باید با تمام قدرت عمل کند. واقعاً یک نگرانی و دغدغه از نظر تدبیر امور عامه داریم. نگرانی اول ما در مورد انتخابات است نتیجه انتخابات براساس نظر شورای نگهبان مورد تائید است اما تخلفاتی در مسئله توزیع تعرفه‌ها و امکانات صورت گرفته است.

خطیب جمعه مشهد مقدس گفت: در این کشور اگر بنا شد 4 میلیون انسان از رای دادن به عنوان توزیع تعرفه‌ها محروم شوند استیفای حقوق عامه برعهده قوه قضائیه است نکته دومی که سبب نگرانی ما است رفت و آمد و قرارداد با خارجی‌ها است قرارداد اخیر با شرکت توتال فرانسه را در نظر بگیرید طبق اظهارات وزیر نفت ایران به اندازه شرکت توتال در این قرارداد آورده داشته است اما سهم ایران در این قرارداد کمتر است. یعنی در یک قراردادی که در کشور ما بسته شده است و همه چیزش متعلق به ما است و آورده برابر نیز داریم چرا بایستی سهم ما کمتر باشد؟

علم‌الهدی افزود: مردم ما بیدار هستند، مردم بیدار ما متوجه نمی‌شوند که آورده ایران برابر آورده شرکت خارجی است اما سهم ایران در این قرارداد کمتر است؟ امام جمعه و نماینده ولی فقیه وظیفه‌اش این است که در تریبون نماز جمعه مطالبه رهبری را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: من سرباز رهبری هستم به عنوان سرباز رهبری حق مطالبات ایشان را ندارم؟ قراردادی بسته‌اید و آورده برابر است اما سهم ایران کمتر است. برادران و خواهران انقلابی ما در این مملکت فناوری هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم را تا 20 درصد بالا بردیم و یک چنین سرمایه‌ای از دست ندادیم. آیا فناوری استخراج پیچیده‌تر از فناوری هسته‌ای است که باید چنین قراردادی ببندیم و سهم ما 15 درصد باشد. 100 درصد میدان نفتی متعلق به ماست این ملک ما و مملکت ما است.

علم‌الهدی افزود: قوه مقننه ما در مقابل این فساد سکوت کرده است، مقام معظم رهبری فرمودند استیفای حقوق عامه وظیفه قوه قضائیه است.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید