نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی: استکبارستیزی به عنوان اصل محوری در سیاست خارجی قرار گیرد/ دفاع از حجاب وظیفه همه است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی: استکبارستیزی به عنوان اصل محوری در سیاست خارجی قرار گیرد/ دفاع از حجاب وظیفه همه است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: استکبارستیزی باید به عنوان اصل محوری در سیاست خارجی قرار گیرد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: امروز روز 23 تیرماه مصادف با سالروز همبستگی مردم با ولایت و رهبری در سال 78 است. توطئه‌ای که جریان استکبار در 18 تیر 78 انجام داد اما در روز 23 تیرماه حرکت مردمی علیه عوامل دشمن اجرا شد و حرکت عظیم مردم در تهران و بقیه شهرها انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: 23 تیرماه سالروز واقعه گوهرشاد نیز است که منجر به کشته شدن مومنان و بندگان خاص خداوند توسط رضا خان ملعون شد. یک دفاع و همبستگی ملی در حمایت از جریان ولایت و ارکان نظام صورت گرفت و جبهه انقلاب یک جبهه فراگیر بوده که هم‌اکنون مسیر خودش را طی می‌کند.

علم‌الهدی ادامه داد: 2 هزار تا 5 هزار نفر در واقعه گوهرشاد کشته داشت و یک جریان نیز در سال 78 رخ داد که هر دو جریان متفاوت با یکدیگر نیست. اگر عناصری انقلاب را قبول نکردند یا در مقام ستیز با انقلاب هستند انسان‌های بریده از مردم بوده که پشت به جامعه کرده بودند اما انقلاب جبهه فراگیر همه مردم است.

وی افزود: شناختی که از جریان انقلاب در جامعه خودمان بدست می‌آوریم در قالب چند اصل است، اصل اول اصل استکبارستیزی است که در حال توسعه آن هستیم. در سیاست خارجی باید استکبارستیزی سرلوحه سیاست خارجی ما قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با قیاس میان جریان گوهرشاد و واقعه سال 78 تصریح کرد: وقتی این دو جریان را کنار هم می‌گذاریم و کیفیت این دو جریان را با هم مقایسه می‌کنیم از این تحلیل به نتیجه‌ای می‌رسیم و آن نتیجه، شناخت جبهه انقلاب در این نظام، در این کشور و سرزمین است که جبهه انقلاب، یک جبهه مقاوم، نیرومند، حماسه‌آفرین، در حال پیشرفت، توسعه و فراگیری همه امت اسلام، خوشبختانه مسیر خود را طی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مسئله جبهه انقلاب به معنای دوقطبی‌سازی کشور و جامعه نیست چون جبهه انقلاب، جبهه فراگیر همه مردم و ملت است این‌گونه نیست که در جامعه و کشور ما در مقابل جبهه انقلاب، یک جریان غیرانقلابی یا یک جریان ضد انقلابی بتواند یک جبهه تشکیل بدهد، اگر عناصری انقلاب را قبول نکردند و یا در مقام ستیز با انقلاب هستند و یا در عرصه‌های مختلف از فرصت‌های شیطانی برای یک حرکت مذبوحانه در برابر انقلاب می‌خواهند استفاده کنند، این که انسان‌های بریده از مردم و جامعه هستند، این‌ها به مردم و انقلاب پشت کرده‌اند، جبهه انقلاب، جبهه فراگیری همه جامعه و مردم ما هست

علم‌الهدی افزود: 82 سال قبل در همین شبستان تبریزی کنار این مکان و ایوان مقصوره و صحن مسجد گوهرشاد این جبهه شروع شد، 5 هزار انسان به خاک و خون کشیده شد، حتی قبرهای آنان هم معلوم نشد، از آن نقطه جبهه انقلاب شروع شد و تا امروزی که جبهه انقلاب به‌جایی رسیده که دنیای کفر را مستأصل کرده است.

وی بیان کرد: باید حواسمان به اصل استکبارستیزی باشد اجرای هیچ برنامه و شگردی در روابط بین‌الملل که در عرصه تعامل با دشمن و استکبار باشد این جریان صددرصد ضد انقلابی و ضد جبهه انقلابی و ضد رهنمود رهبری است و برای مردم ما قابل تحمل نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار داشت: خوشبختانه قهرمانان ما با شهادت و ایثار خود تابلوی ایثار را به دوش کشیدند و دشمنان را از مرزهای غربی به عمق عراق و شام برده و در ساحل مدیترانه قرار دادند و این بیانگر استکبارستیزی ما در عرصه نظامی است، آزادی موصل ثابت کرد در منطقه آمریکا و اسرائیل جای نفوذ و جولان قدرت ندارند.

علم‌الهدی افزود: اگر استکبار آمریکایی قدرت برخورد نظامی داشت به جنگ نیابتی متوسل نمی‌شد و به این افتضاح جنگ نیابتی وی نیز شکست نمی‌خورد و این ثابت کرد دشمن برای همیشه قدرتش را در برابر انقلاب ما در حال از دست دادن است و این را مجامع نظامی آنها نیز پس از آزادی موصل به آن اعتراف می‌کنند.

وی با اشاره به جبهه دفاع از ارزش‌ها خاطرنشان کرد: ارزش‌های دینی ما در معرض خطر قرار گیرد و دشمن بخواهد با ترویج ولنگاری، سفره دین را از زیر پای جوان‌ها بکشد تا مقاومت آنها را سست کند، جبهه انقلاب قهرمانانه می‌ایستد و از تمام اصول ارزشی دفاع می‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: باید این واقعیت را قبول کنیم که مسئله دفاع از ارزش‌ها و دفاع از حجاب، تنها یک وظیفه حکومتی نیست، حکومت مسئولیت دارد چون این مسئله ارزشی است و اقتضا دارد در مسئله حجاب بکوشد و از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند و یا در مسئله پیشگیری از جرم در این حوزه برعهده دستگاه‌های حکومتی در حوزه قضایی و امنیتی در مقابله با بی‌حجابی است.

علم‌الهدی با بیان اینکه اصل دفاع از حجاب متوجه جبهه انقلاب است تاکید کرد: جبهه انقلاب جبهه فراگیر همه مردم و مسلمانان و مومنان است و لذا دفاع از حجاب وظیفه همه است، شما چه کرده‌اید؟ همه وظیفه دارند، این جبهه، جبهه انقلاب است و وظیفه‌اش دفاع از ارزش‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: ایستادن پای خیمه ستون نظام یعنی مقام معظم رهبری وظیفه جبهه انقلاب است، نظامی از نظر ما مشروعیت دارد که به امام معصوم(ع) متصل باشد و مسئله رهبری و ولایت، مسئله مشروعیت این نظام است و از این نظر ستون خیمه این نظام، ولایت است و از سوی دیگر محور سیاستمدار روشن اندیش نظام نیز مقام ولایت است. از این نظر ستون خیمه نظام، مقام ولایت است و ایستادگی در پای خیمه ستون نظام، اصل اصیل انقلاب است.

علم‌الهدی عنوان کرد: جبهه انقلاب تشکیل شده است و خوشبختانه با همین قدرت این جبهه مسیر خودش را ادامه می‌دهد تا به نقطه مقصد نهایی خودش که فرج امام زمان(عج) است برسد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید