آیت‌الله دری نجف‌آبادی خبر داد؛ دیدار شرکت کنندگان ششمین همایش مجمع جهانی اهل بیت با رهبر انقلاب در روز دوشنبه

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خبر داد؛ دیدار شرکت کنندگان ششمین همایش مجمع جهانی اهل بیت با رهبر انقلاب در روز دوشنبه

آیت‌الله دری نجف‌آبادی رییس هیأت علمی همایش امام سجاد(ع) امروز در ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همایش بین المللی امام سجاد زین العابدین(ع) که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، گفت: تقریبا 300 مقاله با محورهای از پیش تعین شده به دبیرخانه همایش بین‌المللی امام سجاد(ع) رسید که از آن میان تعداد 70 مقاله به تأیید شورای علمی اجلاس رسید.

وی افزود: از این میان مقالات برتر همایش به صورت کتاب و جزوه در اختیار میهمانان اجلاسیه قرار خواهد گرفت؛ همچنین در طول ایام فراخوان برگزاری همایش بین المللی امام سجاد(ع)، تعداد شش پیش شماره از این همایش تدوین و اطلاع‌رسانی شده است.

رییس هیات علمی همایش امام سجاد(ع) عنوان کرد: عصر امروز کمیسیون‌های تخصصی فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی همایش امام سجاد(ع) برگزار می‌شوند که نویسندگان مقالات در هر یک از کمیسیون‌های پنجگانه شرکت کرده سپس جمع‌بندی نهایی کمیسیون‌ها با سخنرانی جمعی از فرهیختگان در اختتامیه همایش امام سجاد(ع)برگزار می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: ششمین اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) فردا برگزار خواهد شد و روز دوشنبه برنامه‌ اجلاس با دیدار رهبر معظم انقلاب مزین می‌شود.

وی ابراز کرد: برکت اهل‌بیت(ع) و امام سجاد(ع) در این اجلاس خلاصه نمی‌شود بلکه ما باید در دنیای امروز از سخنان امام سجاد(ع) در همه مراحل زندگی بهره‌گیری کنیم.

رییس هیات علمی همایش امام سجاد(ع) با اشاره به الگوگیری از امام سجاد(ع) اظهار داشت: امام سجاد(ع) در زمان خود با وجود حواث و مصائب فراوانی که با آن روبرو بودند ما راه درست را به مسلمانان نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: امروز با استفاده از روش امام سجاد(ع) می‌توان راه برون رفت از مشکلات جهان اسلام را پیدا کرد، امام سجاد(ع) در زمینه اخلاق و حقوق پیشتاز بودند ما نیز باید با الگوگیری از صفات و ویژگی‌های ایشان، جامعه خود را بسازیم.

آیت‌الله دری نجف آبادی در پایان خاطرنشان کرد: تبیین و شفاف‌سازی مرزهای اسلام و شریعت واقعی از اسلام ساختگی و خشونت‌‌آمیز صرفا قسمتی از وظیفه ما بر اساس آموزه‌های امام سجاد(ع) است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید