آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: توافق به این معنا نیست که با آمریکا آشتی کرده‌ایم/ منطق ایران به گوش جهانیان رسید

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: توافق به این معنا نیست که با آمریکا آشتی کرده‌ایم/ منطق ایران به گوش جهانیان رسید

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک هفته کرامت با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار داشت: آزادگان وقتی وارد کشور شدند، موجی در کشور به وجود آمد، آنها به گردن همه ما حق دارند و بسیار سختی و پایداری انجام دادند و یک قدم از مسیر حق جدا نشدند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 3 عنصر در نظام ما هستند که جزء ارکان جامعه محسوب می‌شوند، گفت: اولین رکن حاکم عادل است، دیگری فقیه ربانی و سومی نیز پزشک دلسوز خدمتگذار است.

وی ادامه داد: پزشکان مقام والایی دارند و به همین نسبت مسئولیت سنگینی را برعهده دارند. پزشکان محترم دلسوز و فداکار در جامعه زیاد است و خداوند به همه آنها توفیق و اجر عنایت کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: یک پزشک باید بداند وقتی که بیماری به آنها مراجعه می‌کند به طور کامل به آنها برسد و در دادن نسخه به بیماران عجله نکند و دقت لازم را داشته باشد، اما وقتی دقت کافی صرف نشود و مشکلی برای بیمار به وجود بیاید آنها گناه بزرگی را انجام داده‌اند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اگر بیماری به نزد پزشکی مراجعه می‌کند که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیست، پزشکان عزیز اگر با این موارد برخورد کردند، کمک او کنند.

وی در ادامه سخنان خود به بحث اشغال ایران توسط متفقین و فرار رضاخان اشاره کرد و گفت:‌ این موضوع یک درس به ما می‌دهد. دشمن برای اینکه کشور ساقط شود با یک لشکر به کشور هجوم آوردند و رضاخان فرار کرد و کشور در سلطه اجانب قرار گرفت. این کجا و نظام جمهوری اسلامی کجا که این همه توطئه در آن انجام شد و این دشمنان دست به دست هم دادند تا ایران و انقلاب را ساقط کنند اما به خواست خداوند مایوس و نامید شدند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت اشاره کرد و گفت: ایشان به خطر اختلاف توجه کردند، اختلاف سومین عذابی است که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است، مشت‌هایی که باید بر سر دشمن کوبیده شود بر سر یکدیگر کوبیده می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: ایشان فرمودند نباید به مقدسات اهل سنت اهانت شود و اگر این موضوع صورت بگیرد، آن فرد یا آن گروه از ما نیست.

وی گفت: دشمن شیعه لندنی را راه انداخته و سخنانی می‌گوید که به هیچ وجه ارتباطی با شیعه ندارد، آنها قصد دارند اختلاف بین مسلمانان ایجاد کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش استکبار و توطئه‌های آن در کشور تصریح کرد: آنها بعد از اینکه از کشور به برکت انقلاب اخراج شده‌اند قصد داشتند که با نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود وارد شوند اما رهبری فرمودند ما جلوی این نفوذ را خواهیم گرفت و این نفوذ را به روی آنها می‌بندیم و برای همیشه خواهیم بست.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که با این توافق راهی برای ورود به کشور پیدا کرده‌اند اما آنها کور خوانده‌اند. آمریکا و کشورهای همراه بدانند که ما دست از حمایت از مقاومت و فلسطین برنخواهیم داشت.

وی گفت: 70-80 درصد مردم در کشورهای مختلف گرایشات دینی دارند اما متاسفانه رادیو تلویزیون‌های استکبار یک امپراتوری عظیم را درست کرده و با تخریب و دروغ مردم را گول می‌زنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مردم فریب دروغ‌های آمریکایی‌ها را نخورند و فکر کنند که آمریکایی‌ها عوض شده‌اند. این ساده اندیشی است. بدانند که دشمنی آنها با ما پابرجاست، آنها تا زمانی که اسلام وجود داشته باشد دشمن ما هستند زیرا آمریکا با این اسلام سازش ندارد و با آن دشمنی می‌کند.

وی با بیان اینکه این جمله رهبری که فرمودند ما نفوذ آمریکا را می‌بندیم و خواهیم بست، گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر بخواهند سلطه سیاسی خود را تجدید کنند باید از طریق سلطه فرهنگی وارد شور شوند لذا در فکر این هستند که این فکر خام را انجام دهند، آنها را از در بیرون کرده‌ایم و حالا قصد دارند از دریچه وارد شوند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: مسئله توافق مسئله خاص خود است، مسئله‌ای که برکاتی داشت و همچنین مطالب گفتنی نیز دارد اما به این معنا نیست که ما با آمریکا آشتی کردیم.

امام جمعه موقت تهران افزود:‌ محکم‌ترین دستگیره ایمان این است که با دشمنان خدا دشمن و با دوستان خدا دوست باشیم، آمریکا با این همه جنایاتی که کرد و همچنان نیز در حال انجام آن است از اسرائیل آدم‌کش حمایت می‌کند آیا می‌شود با این کشور کنار آمد و فرهنگ آن را پذیرفت؟

وی در ادامه سخنان خود پیرامون توافق هسته‌ای گفت: در مذاکرات 1+5 ایران به عنوان یک ابرقدرت در جهان مطرح شد و منطق قوی ایران به گوش دنیا رسید. همچنین اثبات مظلومیت ایران و ظالمانه بودن تحریم‌ها از دیگر نقاط قوت این مذاکرات بود.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ایران به هیچ وجه دنبال سلاح هسته‌ای نیست و این را نیز در این مذاکرات اثبات کرد. آمریکا فکر می‌کند که در میز مذاکره تعهداتی از ایران گرفته و ایران را مجبور کرده که دیگر سلاح هسته‌ای نسازد. اما این درست نیست دین ما اجازه ساخت سلاح انسان‌کشی را نمی‌دهد.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: ایران با اصرار بر رفع تحریم‌ها اثبات کرد زیربار ظلم نخواهد رفت.

وی در پایان سخنان خود پیرامون تحولات منطقه گفت: نمی‌دانم که نظام وهابی در عربستان کی به اشتباه خود پی خواهد برد، خداوند انشاءالله آنها را هوشیار و بیدار کند که دست از این جنایات عظیم بردارند، وضعیت عراق و سوریه وضعیت متشنجی است. گاهی پیروزی از آن آنها می‌شود و گاهی داعش حمله می‌کند، دعا می‌کنیم که خداوند ظالم را به سزای اعمال خود برساند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید