رحیم‌پورازغدی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد: تا دیروز به او برچسب می‌زدند امروز شد بابارجب آسمانی؟/ شهید تا آخر پای شعارهایش ایستاد

رحیم‌پورازغدی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد: تا دیروز به او برچسب می‌زدند امروز شد بابارجب آسمانی؟/ شهید تا آخر پای شعارهایش ایستاد

حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امام رضا(ع) 12 اصل و آموزه دارند که آنها را خطاب به بشریت عنوان کرده‌اند.

وی افزود: در اصل اول ایشان مسأله شفاعت را مطرح می‌کنند که همواره در قرآن‌کریم و روایات به آن اشاره شده، شفاعت و زیارتی که توأم با مسؤولیت‌پذیری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه زیارت، توسل دنیا‌طلبانه که برای تأمین منافع شخصی صورت می‌گیرد، تعریفی سکولار و دنیا محور است، تأکید کرد: مبنای اصل شفاعت مسؤولیت‌پذیری و توجه توحیدی به خدا و اولیای پروردگار بوده که این عقیده شیعه است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه امام‌ رضا‌(ع) فرمودند، شفاعت ما شامل کسانی است که در راه دین هزینه بپردازند، خاطرنشان کرد: شفاعت بدون رضایت خداوند امکان ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اصل دیگر، افزود: امام رضا(ع) فرمودند ایمان به اسلام حقیقی علامتی دارد که مصداقش خدمت به مردم است، ایشان همچنین فرمودند، مؤمن کسی است که از خدمت کردن به دیگران و نوکری برای مردم لذت می‌برد، همچنین علامت دیگر مؤمن این است که انتقادپذیر بوده و از مردم و خداوند عذرخواهی می‌کند؛ بنابراین اصل کسانی که هیچ وقت از کسی معذرت خواهی نمی‌کنند مؤمن نبوده و بی دین هستند.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: در سخنی دیگر امام رضا(ع) می‌فرمایند کسی که از مردم و زحمت کشان تشکر نکند در واقع از خداوند تشکر نکرده است.

وی با اشاره به مسأله فیش‌های حقوقی، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر درباره حقوق‌های نجومی فرمودند این مسأله یک خیانت و هجوم به ارزش‌هاست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: حقوق کارگر معدن را نمی‌دهند و شلاقش هم می‌زنند اما برای مقابله با حقوق بگیران نجومی اقدامی صورت نمی‌گیرد.

رحیم پور ازغدی در ادامه با اشاره به خبر شهادت حاج رجب محمدزاده از جانبازان دفاع مقدس، تصریح کرد: این شهید نزدیک به 30 سال صورت نداشتند و گریبان‌گیر مشکلات زیادی بودند، حالا که ایشان شهید شده‌اند بعد از 29 سال به او توجه می‌کنند، به این شهید بزرگوار تا دیروز می‌گفتند «جذامی» اما اکنون به یک باره شد «بابا رجب آسمانی»!

وی ادامه داد: نکته‌ای قابل توجه در زندگی شهید محمدزاده این بود که وی تا آخر انقلابی ماند و پای شعارهایش ایستاد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امام رضا(ع) به نقل از رسول‌الله می‌فرمایند جامعه اسلامی یک جامعه شاد است، گفت: عده‌ای فکر می‌کنند جامعه شیعی یک جامعه غصه‌دار است و هر جا شادی و لبخند وجود دارد مذهب در خطر است، اسلام مخالف شادی فاسقان، ظالمان و احمق‌هاست اما از شادی‌های انسانی طرفداری می‌کند.

رحیم پور ازغدی در ادامه گفت: امام رضا(ع) فرمودند نخستین جهنمی‌ها، مدیران، حاکمان و مسؤولینی هستند که قدرت دارند اما حقوق مردم را رعایت نمی‌کنند، به عنوان مثال برخی مسؤولین تا زمانی که احساس نکنند آبرویشان در خطر است برای مردم کاری نمی‌کنند، امام رضا(ع) فرمودند کسانی که دعای مستجاب مفت می‌خواهند در برابرش باید به وظایفشان عمل کنند.

رحیم پور از غدی در پایان با بیان اینکه امام رضا(ع) می‌فرمایند، در جامعه اسلامی و شیعی باید به پرسش‌ها پاسخ داده شود، تأکید کرد: در چنین جامعه‌ای همه به قصد دانستن سؤال می‌کنند و صاحبان قدرت و ثروت باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) در سخنی دیگر می‌فرمایند جامعه ساکت مورد رحمت خداوند نیست و همچنین هر کس در رابطه با مسلمانی دیگر خیانت کند، مکر کند و بخواهد کلاهی از سر کسی بردارد مسلمان نیست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید