آیت الله مکارم شیرازی: ارشاد برای مسائل مذهبی و ارزش ها اهمیت چندانی قائل نیست/ نیروی انتطامی درباره عقاید مردم وظیفه دارد

آیت الله مکارم شیرازی: ارشاد برای مسائل مذهبی و ارزش ها اهمیت چندانی قائل نیست/ نیروی انتطامی درباره عقاید مردم وظیفه دارد

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: مردم نسبت به نیروی انتظامی خوشبین هستند و مجاهدت ها را می بینند و رصد می کنند.

وی افزود: متأسفانه مشکلات به اندازه ای زیاد است که گاهی فعالیت های نیروی انتظامی هم پاسخگو نیست، در زمینه امر به معروف و نهی از منکر هسته های مردمی تشکیل شده است، ما سفارش کردیم که از فرصت ها استفاده کنند پیشنهاد بنده این است که نیروی انتظامی با این هسته آشنا شده و آنان را به همکاری دعوت کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر از صورت فردی درآمده و در حال تبدیل به صورت جمعی است، اظهار داشت: باید بهره برداری بیشتری از این برنامه شود، این هسته ها می توانند بازوی نیروی انتظامی باشند.

وی با تأکید بر ضرورت مقابله با آسیب های فضای مجازی ادامه داد: نتیجه تحقیقات درباره فضای مجازی این است که  آسیب های فراوانی در فضای ومجازی وجود دارد، علنا به عقاید و مقدسات  توهین و مفاسد ترویج می شود و متأسفانه سرنخی به دست نمی آید، فیلتر هم مطئمن نیست و مفاسد بسیاری را در جامعه ترویج می دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که به نظر می رسد که این کار سیاسی باشد، ابراز داشت: برخی از شبکه های اجتماعی به گونه ای است که که اگر کسی وارد شود می تواند تمام مسائل و برنامه ها را کنترل کند، در برخی از انتخابات دو نفر کاندیدا بودند تمام پیام های یک نفر را حذف کردند و برای دیگری را باقی گذاشتند یعنی بردگی به تمام معنا است.

وی عنوان کرد: مقابله فقط کار نیروی انتظامی نیست بلکه شورای عالی فضای مجازی باید کار را جدی بگیرند و مقابله کنند، راهکار این است که فضای ملی را تقویت کنند، مطالباتی که خواست مردم است را در فضای ملی قرار دهند و بعد پهنه و امتیازی که به شبکه های اجتماعی خارجی دادند به شبکه های داخلی داده شود مردم به سمت فضای ملی می روند و الا فیلتر یا فتا به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: واقعا این شبکه های اجتماعی بلای بزرگی شده و بسیاری از طلاق ها و ارتباط های نامشروع مربوط به همین فضای مجازی است، فضای مجازی باید جدی گرفته شود و با همکاری به راهکار هایی رسید؛ برای کل مسأله فضای مجازی تدبیر کرد.

وی با تأکید بر همکاری نیروی انتظامی با ارشاد اضافه کرد: متأسفانه ارشاد دل برای مسائل مذهبی نمی سوزاند و برای ارزش ها  چندان اهمیتی قائل نیست باید به گونه ای با آن ها رفتار شوند که بدانند فضای کشور فضای انقلاب اسلامی است؛ امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع و بزرگان برای اسلام انقلاب و تلاش کردند که اگر این انقلاب و عقاید از ما گرفته شود همه چیز از بین می رود و از ما گرفته می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که دشمن بیش از سلاح ها از عقاید مذهبی جامعه بعه ویژه جوانان در هراس است، گفت: همین جوانان فردا وارد میدان می شوند، اگر عقای تضعیف شود ما در مقابل دشمن نمی توانیم از سلاح برتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به خطرات جاده ای افزود: بر اساس آماری که اعلام کردند در شهریور امسال بیش از شهریور سال گذشته تلفات جاده ای داشتیم، اگر آمار درست باشد بهترین ابزار برای حل مشکلات اجتماعی است؛ آمارهای خوب وضعیت جامعه را نشان می دهد که به سبب آن می توان برای رفع مشکلات برنامه ریزی کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که باید بررسی شود که چرا آمار تلفات افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: عوامل این آمارها با پیدا شده و راهکاری برای آن درنظر گرفته شود، هیچ حادثه ای در جامعه بدون علت نیست و تا علت شناسی نشود نمی توان مشکلات را برطرف کرد.

وی ادامه داد: رتبه بالای جهانی کشور در تلفات جاده ای جای تأسف است، با وجود این که اعلام می شود مخالفت با مقررات راهنمایی و رانندگی شرعا حرام است و فعالیت های رسانه ها و نیروی انتظامی این مشکل وجود دارد که باید راه حلی پیدا کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که عزاداری ها سرمایه های مهمی برای کشور است، ابراز داشت: دشمن می خواهد در این سرمایه نفوذ کرده و آن را به وسیله خرافات خراب کند که باید مراقب بود.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی همانگونه که درباره حفظ جان انسان ها مأموریت دارد مأمور حفظ عقاید مردم هم هستند، این که نیروی انتظامی به فکر ایجاد امنیت اخلاقی در جامعه است جای خوشحالی دارد، در مرحله مادی و معنوی باید فعالیت ها کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید