آیت‌الله علم‌الهدی : افرادی که از لبخند غربی‌ها به نشاط می‌آیند در جبهه نفاق قرار دارند

آیت‌الله علم‌الهدی : افرادی که از لبخند غربی‌ها به نشاط می‌آیند در جبهه نفاق قرار دارند

آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید هاشمی‌نژاد که در مسجد گوهرشاد برگزار شد، اظهار کرد: نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب در بیشتر بیانات و رهنمودهای حکیمانه خود در مقاطع مختلف بر آن تأکید دارند تقویت و ایجاد انسان انقلابی، جامعه انقلابی، حوزه علمیه انقلابی، دانشگاه انقلابی و نیروهای مدافع انقلابی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: مسئله انقلابی بودن به‌عنوان اصلی اجتناب‌ناپذیر در زندگی سیاسی ما موضوعیت دارد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم برای انقلابی بودن تابلویی شفاف و رنگین نصب کنیم که در انقلابی بودن نقش آموزش بصری داشته باشد آن تابلو شهید هاشمی‌نژاد است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اصول مورد پیگیری شهید هاشمی‌نژاد به‌عنوان جریان رهنمودبخش در برابر دیدگان ما قرار گیرد، انقلابی شدن و انقلابی بودن به‌طور کامل معنا می‌یابد.

آیت‌الله علم‌الهدی در مورد ابعاد شخصیتی شهید هاشمی‌نژاد بیان کرد: شخصیت خاص این عالم در حوزه قلم، تدریس علم و استعداد سرشار در عرصه جهاد و مبارزه از او موجودی انقلابی ساخته بود که باگذشت 35 سال از شهادتش، هنوز داغ نبودش بر دل ما تازگی می‌کند.

وی در مورد ابعاد زندگی سیاسی این شهید افزود: این شهید پیش از پیروزی انقلاب، در زمان مبارزه با رژیم ملعون ستم‌شاهی و پس از پیروزی انقلاب در عرصه‌های سیاسی نقش‌آفرینی‌های بسیاری کرده و به‌عنوان معلم انقلابی، یاد و خاطره‌اش برای ما موضوعیت می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: شهید هاشمی‌نژاد در جریان نیرویابی و نیروسازی نقش اثرگذاری داشت، درزمانی که انقلاب هنوز به پیروزی نرسیده بود این عالم در جهت نیرویابی تلاش می‌کرد؛ این عالم جوانان جامعه را به‌عنوان نیرویی پایدار و مؤثر در عرصه انقلاب و مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و همچنین سرمایه این سرزمین در روز پیروزی انقلاب تربیت و تعلیم می‌داد.

آیت‌الله علم‌‌الهدی با بیان اینکه شهید هاشمی‌نژاد قشر جوان را به‌عنوان نیروی مؤثر کشف کرده بود، بیان کرد: این شهید با شناسایی جوانان درصدد راهبری و رهنمود جوانان به انقلاب برمی‌آمد؛ کانون بحث در مورد مسائل دینی را تأسیس کرد و به شبهات جوانان در مورد اسلام و انقلاب پاسخ می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: شهید هاشمی‌نژاد بر این عقیده بود که اگر باور‌های اعتقادی جوانان تقویت شود، می‌توانیم نیروی انقلابی تربیت کنیم و برای اینکه نیروی انقلابی در جامعه نهادینه شود، باید زیرساخت‌های فکری نسل جوان نسبت به مسائل اسلامی و دینی تثبیت شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه راهبرد انقلابی‌سازی می‌تواند برای ما نقشه راه باشد، گفت: اگر امروز ازنظر زیرساخت‌های دینی و اعتقادی بر روی بدنه جامعه به‌عنوان نسل محوری و نیروی انقلابی کار کنیم، می‌توانیم بگوییم انقلاب توسط جوانان تضمین‌ شده است، اگر انقلاب توسط جوانان انقلابی تضمین شد می‌توانیم بگوییم که جامعه انقلابی خودبه‌خود به وجود می‌آید.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که شهید هاشمی‌نژاد موردتوجه قرار می‌داد، شناخت جریان‌ها و محور‌های ضدانقلاب در داخل جامعه و خطر‌های جامعه بود، اگر بنا به فرمایش رهبری بخواهیم حوزه علمیه انقلابی، دانشگاه انقلابی، مردم انقلابی و دولت انقلابی داشته باشیم باید چهره‌های ضدانقلاب داخلی را شناسایی کنیم.

وی افزود: اگر بنا باشد افرادی بیایند و جوانان و نیرو‌های فعال و انقلابی ما را لامذهب کنند، رسیدن به جامعه انقلابی برای ما آرزویی دست‌نیافتنی می‌شود؛ به نتیجه رسیدن انقلاب ما و پیروزی آن به‌واسطه بصیرتی بود که شهید هاشمی‌نژاد داشت، این شهید سلسله اقداماتی را در جهت مقابله با جریان‌های مخالف انجام داده بود که در این 35 سال مؤثرترین خطر برای انقلاب به شمار می‌آیند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: ابتکار شهید هاشمی‌نژاد این بود که علاوه بر فعالیت در حزب جمهوری اسلامی ایران، مدیریت جامعه روحانیت مبارز را نیز عهده‌دار بود؛ آمیختگی این دو جریان سبب شد که چهره انقلاب و جبهه ولایت در این شهر و استان یکپارچه شود؛ این در حالی است که در مرکز کشور به‌واسطه تفکیک این دو از یکدیگر با مشکل مواجه شده بودیم.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اگرچه در جهت یکی شدن جامعه روحانیت مبارز و حزب جمهوری اسلامی در تهران تلاش‌هایی صورت پذیرفت ولی نتیجه این تفکیک ناکارآمد آمدن بنی‌صدر در روز‌های ابتدای پیروزی انقلاب به‌عنوان قدرت اجرایی بود.

وی در مورد جبهه‌هایی که شهید هاشمی‌نژاد در آن‌ها مبارزه می‌کرد، گفت: ایشان در جبهه دفاع اقدام به افشاگری چهره منافقان در دل نظام و دستگاه اجرایی نظام می‌کرد، نسبت به اقدامات استاندار وقت آن زمان افشاگری کرد و چهره واقعی آن را به مردم نشان داد؛ هنر شهید هاشمی‌نژاد مقابله با جریان نفاق بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: جبهه دیگر تحجر بود، امروز تحجر خانه‌براندازترین خطر انقلاب است که متأسفانه شفافیت در برابر این خطر برای ما ملموس و محسوس نیست؛ جبهه سوم ولنگاری و تسامح فرهنگی بود، شهید هاشمی‌نژاد عنصر غیرتمندی بود که در مقابل ناهنجاری‌ها می‌ایستاد و با افراد فرصت‌طلب و قدرت‌طلبی که می‌خواستند ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی را رواج دهند مقابله می‌کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: دشمن فهمیده است که اگر سفره دین از زیر پای مردم کشیده شود، وابستگی مردم به انقلاب قطع خواهد شد؛ عده‌ای دانسته و یا نادانسته پیاده‌نظام دشمن در مسائل فرهنگی و اخلاقی هستند و با فرصت‌طلبی می‌خواهند قشر لائیک را به‌عنوان الگوی انتخاباتی راه بیندازند تا حامی ولنگاری نسل جوان شوند.

وی در مورد جبهه نفاق بیان کرد: افرادی که دست در دست آمریکا هستند و از هر لبخند فرانسه و انگلیس به نشاط می‌آیند در جبهه نفاق قرار دارند، این افراد بر آن هستند که در قدرت‌های نظام جای بگیرند، این در حالی است که اگر نتوانند به این جایگاه برسند دست به آدم‌کشی می‌زنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در جبهه تحجر به برخی نوحه‌خوانان و سخنرانان مذهبی اشاره کرد و اظهار داشت: نوحه‌خوانی که روضه می‌خواند و روضه‎‌اش با روضه‌ای که زمان شاه خوانده می‌شد فرقی نداشته باشد، برای انقلاب خطر است، سخنرانی که بر منبر می‌رود و سخنرانی‌اش بازمان سخنرانی در زمان شاه فرقی نداشته باشد، اگر خطرش از منافق بیشتر نباشد کمتر نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی منبر و سخنرانی سکولار را خطر انقلاب دانست و یادآور شد: شهوت‌رانی و عیاشی خطر انقلاب است؛ دشمن دانشمند هسته‌ای کشور ما را به شهادت می‌رساند چون پیش از آنکه آن فردی دانشمند و متخصص باشد، یک جوان انقلابی است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید