آیت الله جوادی ‌آملی: مبارزه با صهیونیست‌ها و آل سعود برای گرفتن خون بهای حسین بن علی است

آیت الله جوادی ‌آملی: مبارزه با صهیونیست‌ها و آل سعود برای گرفتن خون بهای حسین بن علی است

حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق هفتگی خود که در نمازخانه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حسین بن علی(علیهما السلام) بیان داشت: این جمله «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا [و اجورکم] بِمُصَابِنَا بِالْحُسَیْنِ(عَلَیْهِ السَّلَام) وَ جَعَلَنَا وَ إِیَّاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ(علیه الصلاه و عَلَیْهِ السَّلَام)» شعار رسمی ما در ایام محرم است که شامل دو بخش می‌شود: بخش اول این است که ما مصیبت‌ زده‌ایم و سوگوار, اجر ما از ذات اقدس الهی باشد خدای سبحان به همه عزاداران اجر سوگواری را مرحمت کند می‌گوییم «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا [و اجورکم] بِمُصَابِنَا بِالْحُسَیْنِ(عَلَیْهِ السَّلَام)» نه تنها اجر بدهد اجر مهم و عظیم عطا کند.

وی با بیان اینکه شعار رسمی ما، گرفتن خونبهای حسین علیه السلام از ظالمین است، گفت: این جمله «وَ جَعَلَنَا وَ إِیَّاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ(علیه الصلاه و عَلَیْهِ السَّلَام)» یعنی خدایا آن توفیق را به ما مرحمت کن که ما خونبهای حسین‌بن‌علی را از ظالمان بگیریم این دعا و شعار رسمی ما شیعه‌هاست این بخش دوم برای همیشه یک پیام زنده‌ای دارد و عاشورا را برای همیشه زنده نگه می‌دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه افزود: ما در این دعا از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنیم آن توفیق را به ما بدهد که ما خونبهای حسین‌بن‌علی را بگیریم. خداوند در قرآن فرمود هر کس مظلومانه کشته شد ما برای اولیای او حقّ قصاص قائلیم و ما فرزندان حسین بن علی هستیم پدر ما را شهید کردند ما حق داریم خونبها بگیریم خب چطور ما فرزندان حسین بن علی هستیم؟ برای اینکه وجود مبارک پیغمبر(علیه و علی آله آلاف التحیّه والثناء) یک اعلام رسمی کرد فرمود ما حاضریم شما را به عنوان فرزندی قبول کنیم بیایید بچه‌های ما بشوید «أنا و علی ابوا هذه الامه» یک اعلام رسمی کرد. امام هر عصری همین شعار را دارد وجود مبارک حسین بن علی هم می‌فرماید بیایید فرزند ما بشوید ما هم شیعه او شدیم, شدیم فرزند او پس پدر ما را شهید کردند ما تا روز قیامت حق داریم خونبهای پدرمان را بگیریم.

حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: همان‌طوری که ما فرزندان آن ذوات قدسی هستیم ، ظالمان و غاصبان و صهیونیست‌ها و استکبار جهانی هم فرزندان همان‌ غاصبان هستند این شعار تنها برای ثواب نیست این درس شهادت است این درس جهاد است.  پس اینها که در دفاع مقدس هشت ساله و مانند آن با صدامیان یا کسانی که با صهیونیست‌ها یا کسانی که با آل‌سعود مبارزه می‌کنند اینها دارند خونبهای حسین‌بن‌علی را می‌گیرند برای اینکه شعار رسمی ما این است چرا به ما گفتند وقتی به یکدیگر رسیدید این دو جمله را بگویید «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا [و اجورکم] بِمُصَابِنَا بِالْحُسَیْنِ(عَلَیْهِ السَّلَام) وَ جَعَلَنَا وَ إِیَّاکُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ(علیه الصلاه و عَلَیْهِ السَّلَام)» خدا آن توفیق را به ما بدهد که ما خونبهای حسین بن علی را بگیریم. بنابراین جریان کربلا و شهادت سالار شهیدان برای همیشه درسی دارد و پیامی برای گفتن دارد.

وی در ادامه به اهمیت حزن و ماتم در ایام عزاداری اشاره کرد و ابراز داشت: ریّان‌بن‌شبیب که خدمت امام رضا(سلام الله علیه) مشرّف شد به حضرت عرض کرد غمگین هستید فرمود امروز اول محرم است و گریه بر سالار شهیدان فضایل فراوانی دارد آن‌گاه دستورهای متعددی امام رضا به ریان‌بن‌شبیب داد.

مفسر برجسته قرآن کریم عنوان کرد: وجود مبارک امام(سلام الله علیه) فرمود: یابن شبیب! هر وقت به یاد حسین  بن علی و شهدای کربلا افتادی به ذات مقدس حسین بن علی خطاب بکن بگو «یا لیتنی کنت معکم فأفوض معکم فوزا عظیما» هر وقت به یاد کربلا و حسین بن علی افتادی این «یا لیتنی» را بگو این یعنی چه؟ خب ما که آن وقت کربلا نبودیم یک آرزوی بیخودی هست ولی نه, این پیام دارد یعنی ای کاش من این فکر را می‌داشتم الآن هم این فکر را داشته باشم در راه دین جهاد کنم، در راه دین شهید بشویم، این «یا لیتنی» آرزوی شهادت است، آرزوی جهاد است، آرزوی مبارزه است، پس این پیام زنده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید