آیت الله اعرافی: جمهوری اسلامی سرنوشت خود را به دعواهای بچگانه درونی آمریکا گره نزده است

آیت الله اعرافی: جمهوری اسلامی سرنوشت خود را به دعواهای بچگانه درونی آمریکا گره نزده است

آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به انتخابات آمریکا اظهار داشت: شناخت دشمن از ضروریات پیمودن درست راه است.

امام جمعه قم با بیان اینکه همه دنیا بداند ایران آزاد، مستقل و مقتدر سرنوشت، آرمان و ایده‌های خود را با جناح‌های داخلی و دعواهای بچگانه درونی آمریکا گره نزده است، افزود: ایران در جنگ‌های داخلی آمریکا هیچ‌گاه وارد نشده است، ما به رفت و آمد افراد در آن کشور را اهمیت نمی‌دهیم.

رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه ما آمریکا را مظهر تمدن مادی و غیر الهی می‌دانیم، گفت: این کشور سابقه‌ای مفتضح در ظلم به ملت‌ها دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: تمدن غربی علی‌رغم شکوه ظاهری اما منحط است که در درون خود با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه قدرت‌های پوشالی منطقه نمی‌توانند در برابر اراده ملت‌ها ایستادگی کنند عنوان کرد: خیلی‌ها در انتخابات آمریکا خود را آلوده کردند تا خود را به قدرت‌های پوشالی وصل کنند، وصل شدن به این قدرت‌ها عاقبتی ندارد این قدرت‌ها در حال فروریختن است.

امام جمعه قم گفت: سیاست‌های آمریکا تغییری نکرده است فرد منتخب اگر فریاد فروخفته مظلومان عالم و مردم خود را جواب دهد باید پرونده آمریکا را در عراق و سوریه و یمن ورق بزند.

آیت الله اعرافی خطاب به دولتمردان آمریکا گفت: اگر راست می‌گویید صحنه‌های کشتار در عالم را که در همه آن دخیل هستید تغییر دهید اما حقیقت این است که آمریکا مرد این میدان نیستند.

اربعین پشتوانه حرکت مظلومان عالم

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین زنده داشت قیام سیدالشهدا و پشتوانه حرکت مظلومان عالم است.

وی بر لزوم برخورد با پرونده های فساد در کشور تاکید کرد و گفت: اختلاس و فیش های نجومی مایه شرمندگی است و باید فراتر از نگاه های بسته درصدد اصلاح اقتصاد باشیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه انتظار می‌رود مردم و قوای سه گانه در برابر فساد قد علم کنند، عنوان کرد: فساد قابل تحمل نیست و ملتی که با مشکلات عدیده مواجه است مطالبه برخورد با مفسدان را دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه فهم نعمت از اساس شکر است، اظهار داشت: بیان شکر و جاری کردن آن بر زبان دومین مرحله شکرگذاری است که در امتداد آن شکر عملی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شکرگزاری یا قانون عقلی و بنیاد بسیاری از معارف الهی است عنوان کرد: در سخنان بزرگان قاعده شکر منعم پایه‌ای برای حرکت انسان و شناخت و قرب الهی است، قانون شکر منعم قانون بدیهی عقلی- عملی است که انسان را در مسیر عبودیت خدا قرار می‌دهد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه وقتی انسان به نعمات دنیا توجه کند و بداند همه چیز در ید قدرت خدا است انسان به شکر و تمجید زبان می‌گشاید، گفت: در اسلام نسبت به احسان کنندگان و انسان‌هایی که به جامعه خدمت می‌کنند یکی از جایگاه‌های شکر منعم است.

به گفته امام جمعه قم بی اعتنایی به نعمات کفران نعمت است؛ در مواقعی اما افرادی هستند که شاکر خدا هستند اما نسبت به مخلوقات و واسطه‌های فیض خدا بی‌توجه هستند این نوع شکرگزاری تام نیست، باید واسطه‌های فیض را شکرگزار باشیم.

وی با بیان اینکه شکر درست این است که شاکر نعمات واسطه‌ها باشد و بداند که همه امور از مجرای فیض الهی صادر شده است خاطرنشان کرد: شکر در منطق اسلام دو منطق دارد شکر خالق و مخلوق و نیز باید مراتب شکر در آن لحاظ شود و دل  و به زبان جاری شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید