آیت الله امامی کاشانی: پیشرفت و عظمت بعد از انقلاب در سایه ولایت فقیه بوده است/ آثار اقتصادی باید در زندگی مردم دیده شود

آیت الله امامی کاشانی: پیشرفت و عظمت بعد از انقلاب در سایه ولایت فقیه بوده است/ آثار اقتصادی باید در زندگی مردم دیده شود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رشد علمی جامعه و عظمت و پیشرفت های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پیشرفت و عظمت جامعه در سایه ولایت فقیه از اسلام و شریعت به ما می رسد.

آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب، گفت: مجلس خبرگان رهبری وظیفه ای مهم بر دوش دارد و آن کشف ولی امر است.

وی افزود: بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع)، حضرت مهدی(عج) به امامت رسیدند و در ایام غیبت صغری، چهار نایب خاص با نام های عثمان بن سعید، محمد عثمان بن سعید، ابوالقاسم حسین بن روح و علی بن محمد سمری داشتند که نزدیک هفتاد سال به نیابت آن حضرت پرداختند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: پس از پایان غیبت صغری و در آغاز فرا رسیدن غیبت کبری، آن حضرت به آخرین نایب خود فرمودند که پس از فوت تو نیابت خاصه به پایان می رسد و نیابت عامه شروع می شود و کسی نمی تواند ادعا کند که من را دیده است.

وی با بیان اینکه در غیبت کبری نایب خاص به نایب عام تبدیل می شود، از فقهای عادل به عنوان نایبان عام نام برد و تصریح کرد: مجلس خبرگان ولی فقیه را نه تنها در حد فقاهت، مجتهد جامع الشرایط و عدالت و تقوا کشف می کند، بلکه تدبیر، برنامه ریزی، توجه به دنیا، دنیاشناسی، دشمن  شناسی و مردم شناسی او را نیز مدنظر قرار می دهد.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان، گفت: ولی امر آن فرهنگ اصیل اسلام را احیا می کند، در برابر هجمه های دشمن می ایستد و نمی پذیرد که مردم هجوم و تهدیدات دشمن را بپذیرند و در برابر دشمن انفعال داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدرت دینی و فرهنگی ملت ایران، اظهار داشت: جوان هایی داریم که یک نمونه اش در دنیا پیدا نمی شود که این چنین برای فداکاری در جبهه ها آمادگی دارند.

خطیب نماز جمعه تهران رشد علمی جامعه و عظمت و پیشرفت هایی که در دوران چند دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده است را یادآور شد و ابراز کرد: پیشرفت و عظمت جامعه در سایه ولایت فقیه از اسلام و شریعت به ما می رسد.

وی دغدغه داشتن برای مشکلات مردم، فرهنگ جامعه، فرهنگ جوانان، معیشت مردم، اشتغال جوانان و مسأله اقتصاد را از ویژگی های رهبر معظم انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: ایشان می فرمایند که باید برای ملت دغدغه و برای رفع مشکلات آنان اهتمام داشت.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که به برنامه های طویل المدت قناعت نشود بلکه سرعت داده شود تا مردم در زندگی و کارشان این پیشرفت ها را ببینند، تصریح کرد: کسی باید جامعه را رهبری کند که لیاقت داشته باشد و مجلس خبرگان پاسدار این حقیقت است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید