آیت الله سعیدی: زاویه داران با ولایت نمی توانند کشور را اداره کنند/ ولایت شعارها در میان مردم جایگاهی ندارند/ جلوی وهن نظام در نام نویسی انتخابات گرفته شود

آیت الله سعیدی: زاویه داران با ولایت نمی توانند کشور را اداره کنند/ ولایت شعارها در میان مردم جایگاهی ندارند/ جلوی وهن نظام در نام نویسی انتخابات گرفته شود

امام جمعه قم گفت: تجربه 38 ساله نظام نشان داده رؤسای جمهوری که با ولایت زاویه داشتند نتوانستند کشور را اداره کنند، از عجایب روزگار این است که چنین کسانی باز هوس ورود به میدان انتخابات را دارند.

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تقدیر از برگزارکنندگان برنامه عظیم اعتکاف گفت: گاهی انسان باید به دور از تعلقات مادی با خدا خلوت کند و زنگارهای دنیوی را از خود بزداید.

وی با اشاره به روز ارتش افزود: این روز به ابتکار حضرت امام نامگذاری شد، دلیل نامگذاری این بود که بعد از پیروزی انقلاب سم پاشی و جنگ روانی علیه ارتش شروع و زمزمه هایی برای انحلال ارتش آغاز شد، امام برای حفظ و دفاع از این نیروی عظیم، 29 فروردین را روز ارتش نامیدند تا به یاوه گویی ها پاسخ دهند، ارتش در طول 8 سال دفاع مقدس و انقلاب شهدای بسیاری تقدیم کرده است.

امام جمعه قم با اشاره به پیش رو بودن دو انتخابات ریاست جمهوری وشوراها اظهار داشت: انتخابات تجلی مردم سالاری دینی بوده و جشن سیاسی ملتی است که قبل از انقلاب سال های متمادی از حق خود محروم بودند، بابت این جشن باید شکرگزاری کرد و آن را قدر دانست.

وی ادامه داد: شکرگزاری در عرصه انتخابات این است که همه افراد اعم از کاندیداها، مجریان، ناظران و طرفداران عملکرد قانوندارانه داشته باشند؛ این روزها ایام نام نویسی ریاست جمهوری است، به چه مجوزی کسانی که می دانند شرایط لازم یک رییس جمهور را ندارند نام نویسی می کنند.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: کسانی که می دانند صلاحیت آن ها تأیید نمی شود به چه انگیزه ای نام نویسی کرده و هزینه نظام را بالا می برند، در این عرصه شاهد نقص قانونی هستیم و مسؤولان نظام باید کمک کنند تا وضعیت نام نویسی ریاست جمهوری از وضعیتی که شبیه طنز و وهن نظام است بیرون آورده شود، چه معنایی دارد کسی که سواد خواندن و نوشتن ندارد می خواهد در ریاست جمهوری ثبت نام کند، آیا این بازی نیست؟

وی عنوان کرد: برخی از کسانی که شرکت کردند صریحا اعلام می کردند که برنامه ای نداریم، این سبک نام نویسی در شأن نظام نبوده بلکه طنز و بازی است، این کارها بسیار برای نظام هزینه ایجاد می کند که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حضور شکوهمند مردم در انتخابات و انتخابات اصلح بسیار مهم است، ان شاءالله انتخابات پرشوری را خواهیم داشت اما باید به انتخاب اصلح توجه داشته باشیم؛ شورای نگهبان کف صلاحیت را تأیید می کند و سقف صلاحیت ها که اصلح نام دارد بر عهده مردم است.

وی با اشاره به ویژگی های رییس جمهور اصلح اضافه کرد: ویژگی نخست این است که ولایتمدار باشد، تجربه 38 ساله نظام نشان داده رؤسای جمهوری که با ولایت زاویه داشتند نتوانستند کشور را اداره کنند، از عجایب روزگار این است که چنین کسانی باز هوس ورود به میدان انتخابات را دارند.

آیت الله سعیدی با بیان این که ولایت شعارها باید بدانند که در میان مردم ما هیچ جایگاهی ندارند، گفت: برخی موقع شعار خوب شعار می دهند و وقتی سخن می گویند از رهبر معظم انقلاب نام می برند اما در عمل کار خود را انجام می دهند.

وی افزود: ویژگی دیگر کاندیدای اصلح داشتن برنامه و طرح عملی برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است، علامت داشتن برنامه این است که اثر طرح و برنامه در جیب و سفره مردم دیده شود، متأسفانه چنین چنین چیزی نیست.

امام جمعه قم با بیان این که رییس جمهوری می خواهیم که در این عرصه برنامه داشته باشد، ابراز داشت: مشکلات اقتصادی مردم قابل حل است، ویژگی دیگر این است که جانش کانون نفرت از مستکبران به ویژه آمریکای جهانخوار باشد.

وی عنوان کرد: کاندیدای اصلح این است که در مواجهه با مستکبران موضعی صریح و قاطع بگیرد، باور رییس جمهور باید باور بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب باشدکه فرمودند آمریکا شیطان بزرگ بوده و مورد اعتماد نیست.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به تحولات خارجی خاطرنشان کرد: احساس می شود برخی از کشورهای مسلمان منطقه همانند حکام سعودی، دیکتاتورهای بحرین و حکام اردن و برخی کشورهای دیگر ناخلف شده اند و به ملت بزرگی همانند ایران اهانت می کنند.

وی خطاب به این کشورها گفت: در شأن شما نیست که نوکر مستکبران باشید و حرف های بی ارزش آنان را طوطی صفت تکرار کنید، مطئن باشید دوستی با مستکبران و در افتادن با ایران نجیب، قدرتمند، شجاع و دلسوز به ضرر شما است، عاقبت رابطه داشتن با دنیای استکبار این است که روز حادثه شما را رها می کنند یقینا در روز حادثه بدتر از صدام با شما رفتار خواهند کرد.

منبع : خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید