آیت الله علم‌الهدی: وعده ضد ارزشی، سبقه دینی و اسلامی را از دولت می گیرد/نامزدها برنامه های خود را با جریان مقاومت تشریح کنند

آیت الله علم‌الهدی: وعده ضد ارزشی، سبقه دینی و اسلامی را از دولت می گیرد/نامزدها برنامه های خود را با جریان مقاومت تشریح کنند

آیت الله علم‌الهدی گفت: وعده ضد ارزشی، سبقه دینی و اسلامی را از دولت می گیرد، قشر متدین و حداکثر جامعه به دولتی که سبقه دینی را از دست بدهد وابستگی پیدا نمی کند.

آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس، به تبیین شیطان شناسی از آیات قرآن کریم در خطبه اول پرداخت و گفت: پیرامون تبیین این موضوع، آیه 27 سوره اعراف را مورد بحث قرار دادیم.

وی افزود: سه نکته در موضوع شیطان شناسی در این آیه وجود دارد که نکته اول، مسئله ریشه برخورد شیطان با آدم و فرزندان آدم بود، نکته دوم، توجه به شیطان به عنوان یک موجود ویژه و ساختار خاص بود و نکته سوم، جامعه هدف شیطان است که بحث امروز در نکته سوم است.

آیت الله علم‌الهدی بابیان این که شیطان نمی‌تواند تسلطی بر انسان داشته باشد، عنوان کرد: کار شیطان آرایشگری و تزیین است به این معنا که گناه و معصیت پروردگار را برای انسان زیبا جلوه می‌کند تا او را از درگاه الهی براند.

نامزدها برنامه های خود را با جریان مقاومت تشریح کنند
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه منتظر واقعی حرکت می کند و تنها به استغاثه کفایت نمی کند، ادامه داد: منتظر جدی حرکت می کند چرا که ظهور دست خودمان است اینگونه نیست که ظهور در یک روز مشخص قرار گرفته باشد ما باید به دنبال ظهور او باشیم.
علم الهدی با بیان اینکه ما باید با همه موانع و سنگلاخ های ظهور مبارزه کنیم، افزود: رهبر بارها گفته اند انقلاب ما به پیروزی نرسیده است و ما وسط راه انقلاب هستیم چرا که انقلاب ما برای این بوده است که اسلام در همه جهان و جهانیان حاکمیت پیدا کند.
وی تصریح کرد: ما انقلاب کردیم که سکوی پرش ایجاد کنیم یعنی دنیا آمادگی برای دکترین سیاسی مدیریت جهانی به نام اسلام و دین با رهبری امام زمان را پیدا کند.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: تا روز ظهور ما با همه عوامل و عناصر و موانعی که سر راه انقلاب است مبارزه می کنیم و تا آن روز در راه هستیم.
گفتمان انقلاب یعنی تمام برنامه ریزی ها  در شعاع انقلاب تا روز ظهور باشد
علم الهدی با اشاره به گفتمان انقلاب گفت: گفتمان انقلاب به این معناست که تمام برنامه ریزی ها، مدیریت ها و کشورداری های ما در شعاع و مسیر ادامه انقلاب تا روز پیروزی باشد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه گفتمان انقلاب باید در این دولت شکل بگیرد، افزود:  در فرمایشات رهبری، جمهوری اسلامی دولت مقاومت است یعنی تسلیم زورگویی نشدن و در موضع اقتدار ایستادن و برای این عنوان دولت مقاومت را برگزیدند که ما باید سنگلاخ های استکبارجهانی را از بین ببریم و در مقابل همه حرکت ها و توطئه های آنها مقاوم بایستیم.
دولت مقاومت باید سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت داشته باشد
علم الهدی با بیان اینکه مقاومت در برخورد ما با دشمن باید سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت داشته باشد، تصریح کرد: برنامه کوتاه مدت دشمن به این معناست که ما را خسته کند و مقاومت را از ما بگیرد، برنامه میان مدت او این است که در اقتصاد و معیشت سفره ما را هدف قرار دهد و ما را وابسته کند و برنامه دراز مدتش این است که این نظام را با اسم تغییر ریشه کن و از بین ببرد.
وی با اشاره به دولت مقاومتی خاطرنشان کرد: دولت مقاومتی یعنی اقتصاد، آزادی و  فرهنگ ما مقاومتی باشد و جوهره مقاومت در همه شئون زندگی ما حاکم باشد تا بتوانیم گفتمان انقلاب را تا آخر پیش ببریم.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: معنای اقتصاد مقاومتی یعنی در معیشت وابسته بیرون نباشیم و نگاه به استعدادها و توانمندی خود داشته باشیم که اگر دشمن سفره ما را هدف قرار داد، مقاومت ما را نتواند بشکند.
آزادی مقاومتی یعنی آزادی وابسته به استقلال
علم الهدی آزادی مقاومتی را در کنار استقلال قابل معنا دانست و افزود:  آزادی باید در کنار استقلال باشد ، یعنی آزادی که ملعبه دشمن نشود و اگر دشمن بخواهد سفره دین را که قدرت اصلی نظام است از زیر پای جوانان ما به نام آزادی جمع کند، این آزادی اساس نظام را از بین می برد و ما موظفیم  این آزادی را به آزادی مقاومتی تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه ما در چیزی آزاد هستیم که  استقلال را تامین کند، تصریح کرد: آزادی وابسته استقلال است یعنی آزادی که با استقلال نباشد ضد استقلال است و حاکمیت قطعی مردمی را از ما می گیرد و دشمن را بر ما مسلط می کند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه تمام روش، سنت، اخلاق و سیره ما بایستی در ایستادگی دشمن و دشمن ستیزی تنظیم شود، خاطر نشان کرد: شما در هفته آینده در سرنوشت این مملکت تصمیم می گیرید و باید فرمایشات رهبری را نصب العین شما در تصمیم گیری قرار بگیرد.
نامزدها برنامه های خود را با جریان مقاومت تشریح کنند/ شرط اول دولت مقاومت منسجم کردن مردم است
علم الهدی ادامه داد: از نامزدها می خواهیم رابطه برنامه های خود با جریان مقاومت را شفاف کنند وباید باید رابطه با مقاومت هر برنامه ای که نامزدی ارائه می دهد، مشخص باشد.
وی تصریح کرد: اگر هر یک از این نامزدها مسوولیت و مدیر دولت مقاومت شدند، شرط اول دولت مقاومت، منسجم کردن مردم است و نباید گسل های اعتقادی تحریک بشود و عواطف دینی عده ای جریحه دار شود که اینها ضد تشکیل دولت مقاومت است.
امام جمعه مشهد گفت: نامزدها نباید مردم را دو قطبی کنند و جریان لائیک و متدین را به جان هم بیاندازند چرا که مالک و صاحب این کشور وجود اقدس امام زمان(عج) است.
علم الهدی تصریح کرد: انقلاب این کشور سکوی پرش به سمت انقلاب ظهور است و می خواهد حاکمیت دین را برجهان مسلط کند و باید در همین راستا تمام شئون برنامه های ما در همه حوزه ها متناسب با رسالت انقلابی ما باشد.
برنامه ها و وعده ها نباید شعار ضد ارزشی داشته باشد
وی با بیان اینکه نباید برنامه ای بریزیم که رنگ و بوی لائیک و شعارهای ضد ارزشی داشته باشد، گفت: شعار ضد ارزشی و وعده های ضد ارزشی در این کشور شدنی نیست مثلا عده ای در دولت های گذشته شعارهای ضد ارزشی دادند و این را تجریه کردند اما هیچ کدام را نتوانستند اجرا کند چرا که این کشور، کشور امام زمان(عج) است و این وعده ها قابل اجرا نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه وعده ضد ارزشی، سبقه دینی و اسلامی را از دولت می گیرد، گفت: قشر متدین و حداکثر جامعه به دولتی که سبقه دینی را از دست بدهد وابستگی پیدا نمی کنند.
وی ادامه داد: ما منتظر امام زمان هستیم و کشور ما پایگاه و سکوی حرکتی ایشان است بنابراین همه برنامه ها باید حول همین محور بچرخد.

منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید