آیت الله حسینی بوشهری: صیانت از سرمایه اعتماد جامعه در خدمت به مردم است/ شرط موفقیت دولت فساد ستیزی و مردم گرایی است

آیت الله حسینی بوشهری: صیانت از سرمایه اعتماد جامعه در خدمت به مردم است/ شرط موفقیت دولت فساد ستیزی و مردم گرایی است

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آثار زیانبار ترک امر به معروف گفت: یکی از اثرات این است که جای معروف و منکر در جامعه تغییر می کند.

وی افزود: جابه جایی معروف و منکر فرمایش پیامبر گرامی اسلامی است که می فرمایند اگر امر به معروف و نهی از منکر حقیقی ترک شود جای این دو عوض خواهد شد، گاهی ارزش در جامعه تبدیل به ضد ارزش شده و در جامعه از ضد ارزش ها تبلیغ می شود؛ بنابراین جامعه دینی و انقلابی ما باید دستورات اسلام را مورد توجه جدی قرار دهد و همه اقشار جامعه باید این فریضه را ترویج دهند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تبریک حلول ماه ذی الحجه اظهار داشت: این ماه بسیار پر فضیلت است و آخر ماه سال هجری قمری است و برکات فراوانی دارد، درباره فضیلت دهه نخست این ماه فضیلت های بسیاری بیان شده که باید قدر دانسته شود.

وی ادامه داد: دراین ماه عید قربان را داریم که سفارشات بسیاری درباره آن شده است، مستمندان در روز عید قربان چشم به راه هستند از این رو مؤمنان باید به فکر آن ها باشند و باید این کارهای ارزشمند مورد توجه باشد، ما در ذی الحجه عید الله الاکبر و روز عرفه را داریم که باید گرامی داشته شوند و استفاده لازم صورت گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) ابراز داشت: حضرت در سال 57 سالگی توسط هشام بن عبدالملک مسموم شدند و به شهادت رسیدند، امام پنجم درباره جایگاه امامان می فرماید ما آنچنان از علم و دانش برخوردار هستیم که علم آنچه بوده و خواهد بود را خدا به ما عنایت کرده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت عنوان کرد: از دو منظر می توان به هفته دولت نگاه کرد، یکی شهادت شهیدان رجایی و باهنر است که رفتار این بزرگواران باید الگوی دولتمردان و مردم باشد، این دو شهید با خداباوری، نسبت به نظام و رهبری و استقلال کشور پایبند بودند و روحیه عدالت خواهی در آن ها موج می زند، مردمی فکر و عمل می کردند، تبعیت آن ها از حضرت امام زبانزد بود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: منظر دیگر گزارش عملکرد دولت است، این هفته فرصتی برای ارائه گزارش و ارزیابی عملکرد است، افراد فرهیخته، اصحاب رسانه و منتقدان باید نقد منصفانه انجام دهند، کارنامه دولت یازدهم را ارزیابی کرده و نقاط ضعف و قوت دولت را بیان کنند، خوشبختانه دولت توانست برای اغلب وزرای خود رأی اعتماد بگیرد و همکاری خوبی بین مجلس و دولت رخ داده است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بر اجرایی شدن برنامه ششم تأکید دارند و اهداف و شاخص های این برنامه باید مورد توجه باشد، دولت و رییس جمهور باید همه ظرفیت ها را برای اجرای آن به کار گیرند، نباید گفته شود که امکان تحقق کارها وجود ندارد، درباره تحقق اهداف برنامه ششم، دولت باید با تمام وجود به صحنه بیاید و با توکل به خدا کار انجام دهد.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر این که سرمایه اعتماد مردم باید صیانت شود، گفت: صیانت از سرمایه اعتماد مردم خدمت به آن ها است، اگر خدمت به مردم کردیم این سرمایه صیانت می شود؛ رشد اقتصادی 8 درصدی در سال، ایجاد اشتغال، افزایش سالانه 20 درصدی صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار نکات برجسته و مورد تأکید برنامه ششم است که باید سرلوحه کار باشد.

وی افزود: مدیریت جهادی برای حل مشکلات کارساز است، همچنین توجه به اقتصاد مقاومتی بر اساس درون زایی، برون گرایی، عدالت محور بودن، مردمی و دانش بنیان بودن بسیار ضرورت دارد که مورد انتظار است، دولت باید برای فساد ستیزی، مردم گرایی، اجتناب از اسراف و تبذیر و ریخت و پاش اهتمام جدی داشته باشد و شرط موفقیت دولت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: این روزها حال و هوای کشور حال شهید و شهادت بود، آفرین بر مردم که این قدر زیبا از شهدا تجلیل و تکریم می کنند به ویژه تجلیل از شهید حججی بسیار باشکوه بود، خانواده و والدین این شهید بر خود می بالند که فرزندی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند، رویش های انقلاب کم نیست و رهبر انقلاب فرمودند بر تربیت دینی و انقلابی نسل جوان باید سرمایه گذاری شود.

وی ادامه داد: جوانان شایسته ای در کشور داریم و جوانان ما صف کشیدند و لحظه شماری می کنند تا ادای تکلیف کنند، مسؤولان باید بودجه ها و هزینه ها را در جهت گسترش فرهنگ دینی و انقلابی مصرف کنند.

امام جمعه قم با اشاره به تحولات آمریکا ابراز داشت: این روزها در شهرها و ایالت های آمریکا اعتراض های جدی علیه نژاد پرستی وجود دارد، رهبر اکثریت سنای آمریکا می گوید ادامه کار ترامپ با تردید مواجه است و او اصل اولیه حکومت داری را نمی داند و در تلاش هم نیست که یاد بگیرد، همچنین یکی از مسؤولان اطلاعاتی آمریکا می گوید دسترسی به کدهای تسلیحاتی آمریکا توسط فردی کوتاه فکر مانند ترامپ وحشتناک است.

وی با اشاره به پیروزی های پی در پی مقاومت در منطقه عنوان کرد: در عراق شاهد پیرفت نیروهای ارتش و حشدالشعبی هستیم، بحمدالله موص را آزاد کردند و ان شاءالله به زودی تلعفر هم آزاد خواهد شد، به بازماندگان تروریست ها که در محاصره هستند اعلام شده که یا تسلیم شوند و یا آماده کشته شدن باشند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان یاد و خاطره شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در سال 66، شهادت مظلومانه حادثه منا در سال 94 مرحوم آیت الله سید محمدباقر حکیم را گرامی داشت.

منبع : خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید