حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: مسؤولان به حاشیه شهرها رسیدگی کنند/ 22 بهمن به رخ کشیدن بقای انقلاب است

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: مسؤولان به حاشیه شهرها رسیدگی کنند/ 22 بهمن به رخ کشیدن بقای انقلاب است

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز اظهار داشت: نظام اسلامی مسئولیت دارد که موانع سیر بشر را به سوی حق تعالی و نیل بشر به بهشت لقا و فردوس اعلا را برطرف کند.

وی ادامه داد: کسی نگوید ما ضامن بهشت مردم نیستیم، اگر امانتدار مردم بود امانت دین مردم مهمترین امانتی است که بر دوش مسئولین است و هر گناهی در جامعه واقع می‌شود مسئولین پاسخگوی این گناهان در روز قیامت خواهند بود.

حجت‌ الاسلام صدیقی درمورد حرام‌خوارگی و آثار منفی آن بیان داشت: حرام خوری چیزی نیست که انسان بتواند در کنارش بی‌تفاوت باشد، در نطفه اثر می‌گذارد و خیلی خطرناک است. آدم‌های حرام‌خوار بی‌عاطفه می‌شوند و باعث قساوت قلب می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اولین افضل مجاهدت‌ها عفت باطن است، اظهار داشت: مسئولین فرهنگی و رسانه ملی ما تریبون‌های بدست آمده به قیمت خون شهدا باید به پا خیزند و نسبت به حرام‌خواری هشدار دهند. اگر بنا داریم جامعه سالم باشد باید همه مجاری نظام اداری،‌ قضایی و تقنینی ما از مجرای حلال به مسئولیت رسیده باشند. اگر کسی با پول حرام در منصبی قرار گرفته توقع نداریم او مروج حلال خوری باشد.

صدیقی خطاب به مسئولین گفت: به حاشیه شهرها یک سری بزنید، در همین کوره‌پزخانه‌های اطراف تهران ببینید خانواده‌ها در چه دخمه‌هایی زندگی می‌کنند، گاهی مسئولین به خودشان اجازه دهند به آنجا سر بزنند.

وی تصریح کرد: رسانه‌های ما باید بازار و بازاری‌های حادث و کم سن و سال ما را به اهمیت پرداخت خمس به شدت حرمت ربا، به رعایت انصاف در معامله ،‌به حرمت احتکار و بازار سیاه متذکر شوند. اینها گناهان اقتصادی است و دهها فساد در کنار این گناه وجود دارد. دو درهم رشوه در حد کفر است و از معصیت عبور کرده و به کفر می‌رسد.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه عفت فرج دومین افضل مجاهدت‌ها است خاطرنشان کرد:عفت فرج یعنی پاکی دامنی، خدا نکند مسئولین ما قلقلک شوند و بخواهند جامعه را به سوی ولنگاری و تسامح در رعایت مسائل جنسی با ابزار تبلیغی تحمیل کنند.

حجت‌ الاسلام صدیقی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: در میان نعمت‌ها معرفت دیانت، عزت استقلال، داشتن حکومت و حاکم صالح، وحدت صفوف و استقناع نعمت‌هایی هستند که از آن بالاتر وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: انقلاب اسلامی ما هزاران نعمت، برکت و نور با نفس رهبری و با جوشش نور از خون شهیدان این مملکت نصیب کرد.

وی درمورد وضعیت ایران قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: ایران قبل از انقلاب کمتر از 35 میلیون جمعیت داشته، در روز 6 میلیون بشکه نفت می‌فروخت، اما چون مدیریت، مدیریت فاسدی بود در همین جنوب شهر تهران چه وضعیتی بود؟ جز دربار و کاخنشینان و وابستگان آنها هیچ کسی شرایط بهداشتی و رفاهی در تهران که مرکز این کشور بود نداشت.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: با وجود داشتن ارتش، بحرین که یکی از استان‌های کشور ما بود بدون مصرف یک گلوله با دستور انگلستان از بدنه ایران جدا شد. ولی فرمانده ارتش که شاه بود جرات نداشت بگوید که چرا سرزمین خود را از دست بدهیم. از نظر معیشت هم مردم در شرایط بسیار سخت و تنگناهای عجیبی زندگی می‌‌کردند.

حجت‌ الاسلام صدیقی درمورد شرایط فرهنگی قبل از انقلاب گفت: آنها باورشان این بود که دیو را از مملکت بیرون کردند، در طول دوران حکومت پهلوی یک نماز جماعت، تفسیر قرآن، دعا و مناجات سراغ ندارید. از نظر علمی نیز مملکت ما قبل از انقلاب کجا بود؟ اگر استعداد و نبوغی هم بود به بیرون می‌بردند. در داخل مملکت ابتذال، فسق و فجور و مادی‌گرایی بود اما با علم و دین مبارزه می‌شد.

امام جمعه موقت تهران درمورد استقلال کشور قبل از انقلاب تصریح کرد: شاه نوکر هم نبود بلکه عبد بود و مالک وجود خودش هم نبود، جلوی چشم خودش گوش پدرش را گرفتند و به یک جزیره بردند و خودش را جای او گذاشتند و یک عروسک به تمام معنا بود و هر چه می‌گفتند عمل می‌کرد. حال ببینیم کجا هستیم؟

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: این مسائل شبیه معجزه است، رهبری و امامت جان مردم است، مردم جدایی از امامت و رهبری ندارند، پیروزی مردم نه بر شاه که بر علیه دو جریان لیبرال دموکراسی غرب و سوسیالی شرق بود.انقلاب، محکومیت لیبرال دموکراسی و ابطال سحر دو جریان حاکم بر جهان بود.

خطیب نماز جمعه تهران اعلام کرد: انقلاب، پیروزی جریان فکری است. ما مدل جدید حکومتی که حکومت شخص نیست و حکومت خدا، علم، اخلاق و قانون است،‌حکومتی غیر از حکومت ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان (عج) در این جهان سراغ نداریم. از آن جهت که پیروزی یک پیروزی فرهنگی است، پیروزی مکتبی نیز است و آثار و برکات مادی‌اش استقلال، اقتدار نیروهای مسلح، تولد سپاه، پالایش همه نیروهای پاسدار ،امنیت کشور در هوا و فضا، پیشرفت‌های معجزه‌آسای نظامی، موشک‌ها،‌نانو، سلول‌های بنیادی،‌توسعه دانشگا‌ه‌ها ما و معنویت جوانان است.

حجت‌ الاسلام صدیقی گفت: رهبری فرمودند که مردم را باید بشناسیم،‌مردم همین‌هایی هستند که 22 بهمن را خلق کردند و هشت سال دفاع مقدس در برابر قدرت‌های شرق و غرب تمام قد ایستادند. مردم همان ‌هایی هستند که وقتی فتنه کور 88 پیش‌ آمد و تمام قدرت‌های طاغوتی از آن حمایت کردند همین مردم بودند که به خیابان آمدند و بساط فتنه را برچیدند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: پیشرفت‌های علمی، صنعتی و دفاعی ما حاکی از آن است که ما می‌توانیم، ما خواستیم و انجام دادیم و محقق شد. آنچه الان گرفتارش هستیم یک عارضه، سوء مدیریت و غفلت است وگرنه مردم ما توانمند هستند. جوانان ما تحت فرمان نایب امام زمان هستند، بساط فناوری دفاعی ما برآمده از نفس حق رهبر است.

وی بیان داشت: 22 بهمن تثبیت غدیر و تجدیدپیمان با امیرالمومنین است، 22 بهمن به رخ کشیدن بقاء انقلاب است و نشانه این است که انقلاب شخصی نیست و یک جریان است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: پیروزی‌های اخیر انقلاب ما در برابر قدرت دروغگو و ظالم آمریکا باعث شد تا از ما سیلی بخورد. در توطئه مشترک امریکا و عربستان سعودی مساله لبنان و فرستادن نیرو برای برهم زدن آنجا، تجزیه شمال عراق و مقاومت در سوریه مقدمات نشان دهنده پیروزی آنها بر ما بود و آنها با پول عربستان و سیاست شیطانی خود فکر می‌کردند با خلق داعش و تحریک برخی از قدرت طلبان در شمال عراق ما را به انزوا می‌برند اما اتحاد سران عرب پا نگرفت، عربستان در جنگ نیابتی چیزی گیرش نیامد، لبنان یکپارچه قوی‌تر شد و سوریه بر داعش پیروز شد و آمریکا و قدرت‌های بزرگ تیرشان به سنگ خورد.

حجت‌ الاسلام صدیقی بیان داشت: اگر مسئولین از مردم یاد بگیرند و دستور اقتصاد مقاومتی دهند به همین زودی مشکلات حل خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه ذاغه نشینان، کوخ نشینان و طبقات ضعیف جامعه که ولی‌نعمتان انقلاب هستند با خون جوانانشان این انقلاب را صورت دادند تصریح کرد: مسئولین خودشان را از اینها برتر نبینند و در قصرها و کاخ‌های اشرافی ننشینند و مردمی باشند و به ایثارگران و جانبازان توجه کنند و به خانواده شهدا سر بزنند که ولی نعمتان ما هستند.

وی گفت: در همین نزدیکی‌های خودمان در منطقه آبسرد دماوند که 11 شهید هم دادند گاز ندارند، این ذاغه نشینان اطراف تهران شرایط سختی دارند، همین منطقه تهرانسر هم گاز ندارد، لذا از مسئولینی که سر سفره همین مردم و شهدا نشستند توقع داریم که اینها جلوتر بروند و مشکلات را رصد کنند و به داد مردم برسند.

منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید