آیت الله حسینی بوشهری: دنیای غرب تلاش می‌کند بنیان خانواده‌ها را از بین ببرد/در برابر آموزه‌های دینی پایبند باشیم

آیت الله حسینی بوشهری: دنیای غرب تلاش می‌کند بنیان خانواده‌ها را از بین ببرد/در برابر آموزه‌های دینی پایبند باشیم

امام جمعه قم گفت: امروز دنیای غرب تلاش می‌کند بنیان خانواده ها را از بین ببرد و باید مراقب باشیم که در برابر آموزه‌های دینی پایبند باشیم.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت:امام علی(ع) فرمودند من نفس خود را با تقوا می سازم تا روز قیامت به راحتی وارد قیامت شوم و در روزی که همه می لرزند ثابت باشم.

وی با اشاره به اهمیت فریضه الهی امر به معروف ونهی از منکر افزود: یکی از شرط های امر به معروف این است که شخص از این فریضه الهی آگاه باشد وهمچنین احتمال این را بدهد که امر به معروف ونهی از منکر تاثیر داشته باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای درجات و مراحلی است، عنوان کرد: مرحله اول آن مرحله قلب و مرحله دوم زبان و لسان و مرحله سوم عمل کردن است و اگر این مراحل در رابطه با این فریضه الهی دیده شود انسان به وظیفه خود عمل کرده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: هر مسلمان وظیفه دارد اگر گناهی را می بیند حالت انزجار پیدا کند و  واکنشی نشان دهد که شخص گناه کار پی ببرد که کار وی اشتباه بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار داشت: در هم کشیدن صورت و با خشم برخورد کردن و روی برگرداندن از مرحله قلبی و نخست امر به معروف و نهی از منکر است، در روایات اهل بیت(ع) بر مسئله رضا تاکید شده یعنی اینکه انسان نسبت به کار خوب و یا  بد دیگران چگونه واکنش نشان می دهد که این موضوع اساسی است.

استاد حوزه علمیه گفت: گاهی انسان گناهی را انجام نداده ولی به خاطر سکوت در آن گناه شریک می شود و همچنین اگر انسان نسبت به کار ثوابی رضایت داشته باشد نسبت به ثواب آن عمل شریک است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: تولی یعنی دوستی با دوستان خدا و تبری یعنی دشمنی با دشمنان خدا که این فرهنگ ما است، هنگام برخورد با دوستان و دشمنان خدا چه واکنشی داریم که این موضوع بسیار مهم است که باید مورد توجه باشد.

امام جمعه قم عنوان کرد: فردا 8 ماه ربیع الثانی مصادف با میلاد امام حسن عسکری(ع) است، دوران امامت ایشان 6 سال بود که در این دوران با 3 خلیفه عباسی روبرو می شود که این خلفا امام را به زندان انداختند اما امام حسن عسکری(ع) در زندان هم از رسالت خویش دست برنداشت.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) گفت: بهترین دوستان تو کسی است که خطاهای تو را فراموش کند ولی کار خوبی را که انجام دادی را مطرح کند و قدردان کارهای شایسته باشد که این موضوع یکی از موضوعاتی است که در اسلام نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: مردم شهر قم باید قدردان این موضوع باشند که حرم حضرت معصومه (س)در این شهر قرار دارد و قم حرم اهل بیت(ع) است، ائمه(ع) بر این موضوع تاکید کردند که هرکسی حرم حضرت معصومه(ع) را زیارت کند بهشت بر وی واجب می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به فرا رسیدن سال روز کشف حجاب به فرمان رضاخان اظهارداشت: در این روز چادر از سر زنان کشیدند اما زنان ایرانی در منزل ماندند تا قداست چادر حفظ شود، باید قدرشناس اسلام و انقلاب باشیم، امروز دنیای غرب تلاش می‌کند بنیان خانواده ها را از بین ببرد و باید مراقب باشیم که در برابر آموزه‌های دینی پایبند باشیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرا رسیدن روز 19 دی گفت: اراده‌ای که طلاب و فضلا و مراجع و بازاریان در برابر 19 دی داشتند و در برابر شاه ایستادگی کردند و اقدام بزرگی بود که ماندگار شد، 19 دی به پیروزی انقلاب اسلامی شکوهمند امام خمینی (ره) منجر شد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری بیان کرد:مشترکاتی بین 9 دی و 19 دی وجود دارد که باید برای جامعه و نسل جوان تبیین شود ، در 9 دی به امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) و قرآن و دین توهین شد اما مردم حماسه آفریدند و روز تاریخی 9 دی را خلق کردند، در 19 دی هم طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم برای حفظ اسلام دست به قیام تاریخی زدند.

امام جمعه قم عنوان کرد: امروز قم مرکز انقلاب است و دوست و دشمن به قم نگاه می کنند، حرکت مردم و حوزه از دید دشمن پنهان نیست، نسل جوان قم حرکت 19 دی را به عنوان الگوی خود قرار داده و ادامه دهنده آن باشند.

وی گفت: آیت الله شرعی برای پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات ویژه ای انجام داد که چنین شخصیت‌هایی در طول تاریخ انقلاب اسلامی داشتیم، آیت الله سعیدی نیز از جمله علمایی بود که برای حفظ دین و اسلام جان خود را فدا کرد و به شهادت رسید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید