در خطبه های نماز جمعه تهران مطرح شد؛ توصیه آیت الله امامی کاشانی درباره همه پرسی کردستان عراق

در خطبه های نماز جمعه تهران مطرح شد؛ توصیه آیت الله امامی کاشانی درباره همه پرسی کردستان عراق

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که برنامه ریزان همه پرسی کردستان عراق به آمریکا و اسرائیل وصل هستند، از همه خواست که در برابر این همه پرسی بایستند .

آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به همه پرسی اقلیم کردستان عراق، از برادران و خواهران کرد خواست که به این همه پرسی رأی ندهند که در غیر این صورت باید فردای تاریخ پاسخ این خیانت و جنایت را به فرزندان خود بدهند.

وی با بیان این که برنامه ریزان این همه پرسی به اسرائیل و آمریکا وصل هستند، گفت: اگر مردم کرد این رفراندوم را امضا کنند و به گردانندگان این رفراندوم وصل شوند باید فردای تاریخ پاسخ گو باشند و به فرزندان خود پاسخ دهند که می گویند پدران و مادران ما با تجزیه کشور عراق و تحمیل جنگ های متعدد چه جنایت و خیانتی کردند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: برادران و خواهران کرد به خود بیایند، فریب یک مشت اراذل و اوباش را نخورند، سخنان آدم هایی که با آمریکا و اسرائیل هستند و آن برنامه های آل صهیون و آل سعود را در دنیا پیاده می کنند هم دست نشوند، بایستند، فداکاری کنند و با همه آنهایی که این برنامه را می چرخانند بجنگند، شهید شوند و به آن افتخار کنند.

حضرت علی اکبر الگوی جوانان کشور

آیت الله امامی کاشانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به این که امروز به نام حضرت علی اکبر(ع) نامگذاری شده است، از جوانان کشور خواست که فداکاری، ایثار و معنویت آن حضرت را الگوی خود در زندگی قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به نقل یک عالم سنی درباره حادثه عاشورا، گفت: ایمان در دل وقتی است که انسان متوجه خدا شود و این ممکن نیست مگر به شهادت، انسان هایی باید باشند، در راه خدا ایثار کنند و شهید شوند و تبدیل به الگو شوند.

امام جمعه موقت تهران افزود: البته شهدای تنها هم کافی نیست، اینها صف اول هستند ولی صفوف بعدی لازم است که آن صفوف بعدی نیز معتقد به شهادت باشند و برای شهادت ارزش قائل شوند و بدانند شهادت منطق مهمی است.

وی گفت: این عالم سنی می گوید که انسانیت مسکین و فقیر دست گدایی را به سوی شهدا و شهادت دراز کرده است، انسانیت وجود ندارد مگر به شهادت چون تنها دو صف حق و باطل در عالم بیشتر وجود ندارد؛ یک صف امنیت، عدالت و فداکاری است که اینها شهدا هستند و صف دیگر دروغ و دغل است که اینها مخالفانند.

انسانیت جز به شهادت محقق نمی شود

آیت الله امامی کاشانی با بیان این که دو صف حق و باطل در برابر هم هستند، انسانیت را به عدالت، امنیت، صفا، عاطفه داشتن به همدیگر و رعایت حقوق دیگران معنا کرد و اظهار داشت: انسانیت جز به شهادت محقق نمی شود که شهادت اساس تمام ارزش ها است و اگر هر ارزشی را دنبال بگیریم، ارزش انسانی به امام حسین(ع) می رسد.

وی با اشاره به ارزش هایی که دفاع مقدس در کشور اسلامی ایران ایجاد کرده است، گفت: دفاع مقدس کشور را حفظ کرد و نجات داد و دشمن را مأیوس کرد و این جز به دست شهدا و مکتب شهادت محقق نبود و این برای آنها افتخار است.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: صف پشت سر هم قبول داشتن و تمجید کردند و به شهادت امثال حججی ها افتخار کردند، پدران و مادران و همسران و فرزندان شهیدان به شهدا بالیدند و این افتخار بود و این است که انسانیت را رشد می دهد و بزرگ می کند.

وی با بیان این که افتخار برای انسانیت به شهادت است، افزود: شهدا از هر نیرویی که بودند چه ارتش، سپاه، بسیج و دیگران و خون هایی که به زمین ریخته شد اگر رد این خون ها دنبال شود به گودال قتله گاه می رسد.

آیت الله امامی کاشانی گفت: شهدا هستند که با ایثار خود برای امنیت و عدالت فداکاری می کنند وگرنه مستکبران بشریت را می بلعند.

یاوه گویان جهان از شهادت و شجاعت جوانان ما عصبانی هستند

وی با اشاره به یاوه گویی های ترامپ علیه ملت ایران، ابراز کرد: این مردکی که در آمریکا این همه یاوه گفت و در برابر دنیا نسبت به ایران ایستاد و چنین حرف های زشت زد، حقیقت این حرف ها آن است که صف افتخار، شهادت، شجاعت ها و از خود گذشتگی های ملت ما آنها را عصبانی می کند.

وی گفت: این اراذل و اوباش در سطح زمین از این صحنه ها عصبانی هستند و می گویند چرا انسان ها فداکاری می کنند، ما می خوااهیم خاورمیانه را بگیریم و خاورمیانه جدید ایجاد کنیم، از رود نیل تا فرات را بگیریم و دنیا را ببلعیم، اما وقتی می بینند چنین ایستادگی است عصبانی می شوند و این عصبانیت نشان از پستی آنها است.

امام جمعه موقت تهران ریشه سخنان رهبر معظم انقلاب درباره برجام که فرمودند اگر برجام را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم یا دولت که اینگونه در برابر آمریکا ایستاده و می گوید اگر شما چنین کنید ما به کار اول خود در چارچوب صلح برمی گردیم را در همین شهادت ها و فداکاری ها ارزیابی کرد.

وی در پایان یاد فقیه مجاهد و فرزانه مرحوم آیت الله راستی کاشانی را گرامی داشت و گفت: آیت الله راستی یک شخصیت واقعا خالصی بود و وقتی امام راحل به عراق تبعید شد، اول کسی که آمد خدمت ایشان مرحوم آیت الله راستی بود و ایشان گفتند که امام درس را شروع کنند و دور حضرت امام را گرفتند

خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید