آیت‌الله علم‌الهدی : چرا کنفرانس «حمایت از انتفاضه فلسطین» برگزار می‌کنیم؟/ «مدیریت جامع نظام» یعنی در کنار خدمت به مردم، اقتدار نظام اسلامی فراموش نشود

آیت‌الله علم‌الهدی : چرا کنفرانس «حمایت از انتفاضه فلسطین» برگزار می‌کنیم؟/ «مدیریت جامع نظام» یعنی در کنار خدمت به مردم، اقتدار نظام اسلامی فراموش نشود

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه 6 اسفندماه 95 در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته‌ای پر فراز و نشیب برای مردم برخی مناطق کشور، اظهار کرد: در هفته‌ای که بر ما گذشت، در یک مثلث خاصی قرار داشتیم، یک ضلع این مثلث، حوادث طبیعی در کشور بود که موجب ناراحتی همه شد، گرفتاری‌ها و عوارضی تلخ و شیرین برای ما به وجود آورد.

ایشان ادامه داد: ضلع دوم این مثلث، ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین که یک نمایشگاه اقتدار نظام و رهبری ما در منطقه در برابر چشم جهانیان بود و ضلع سوم این جریان و مثلث، برگزاری ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان بود که در اینجا ما هم مسائلی داشتیم؛ این مثلث سه‌گانه تقریباً هفته ما را اشغال کرده بود.

تعبیر رهبر معظم انقلاب از حوادث اخیر خوزستان

آیت‌الله علم‌الهدی به بررسی حوادث طبیعی رخ‌داده در جنوب و شرق کشور پرداخت و گفت: ضلع اول، حوادث طبیعی است؛ حوادثی پیش آمد از سیل، ویرانی، خرابی و قطع آب و برق خوزستان که مقام معظم رهبری تعبیرشان از این حوادث و احساسی که از این حوادث داشتند، تعبیرشان خراش دل بود؛ شما توجه دارید که دل خراشیدن و خراش دل چیست؟ یعنی حوادثی که آن‌قدر بر دل انسان وارد شود که دل را زخمی کند و تعبیر مقام معظم رهبری از ناراحتی و احساسشان نسبت به این حوادث، خراش دل بود.

تقدیر از مدیریت مناسب حوادث طبیعی رخ‌داده در استان

ایشان افزود: در استان ما این حوادث به وجود آمد، سیل تایباد چندین روستا را ویران کرد در مرز افغانستان اما خوشبختانه این جریان با مدیریت داهیانه مسؤولین و مدیران استان کاملاً مهار شد، از جناب آقای استاندار و دوستانشان تشکر می‌کنم که در اولین مرحله جریان این سیل و خرابی، با فاصله بین مشهد و مرز افغانستان، خودشان مستقیم آنجا رفتند و جریان رسیدگی به افراد را مدیریت کردند، خانواده‌های سیل‌زده را بلافاصله از منطقه سیل‌زده منتقل کردند به داخل شهر، در داخل سالن‌ها در جای گرم‌ونرم نگهداری کردند و این‌ها رنج ندیدند، این مدیریت قابل‌تقدیر است.

«هوا خراب بود، هلیکوپتر ننشست» عذر رسیدگی نکردن به مردم است؟!

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از سهل‌انگاری برخی مدیران جنوب کشور و رسیدگی نکردن به حادثه دیدگان حوادث اخیر، تصریح کرد: در کنار این مدیریت، یک مدیریتی در جنوب کشور رخ داد، مردم با زن و بچه‌شان در هوای سرد، خانه و زندگی‌شان ویران‌شده، در محاصره سیل دستشان از آسمان و زمین کوتاه، شما تصویر کنید برادران و خواهران، یک آقایی، زنش بچه بغل کنارش وسط سرما دارند می‌لرزند، دور این‌ها را سیل محاصره کرده، دستشان به هیچ جا نمی‌رسد، هیچ‌کس هم به سراغشان نمی‌آید، بعد هم عذر بیاورند که با هلیکوپتر رفتیم، هوا خراب بود، هلیکوپتر ننشست، بعد هم شما رفتید راحت خوابیدید.

سفارش رهبری برای الگو گرفتن مدیران کشور از مشهد

ایشان به سفارش رهبر معظم انقلاب به برخی مدیران کشوری برای الگو گرفتن از مشهد در مدیریت شهر و استان اشاره و عنوان کرد: یک روزی مقام معظم رهبری در مشهد مشرف شدند، مسؤولین استان یک گزارشی به محضر مقام معظم رهبری ارائه دادند، بعضی از مسؤولین کشور هم آنجا بودند، آقا رو کردند به مسؤولین کشور و فرمودند «ببینید این‌ها در مشهد چکار کردند، شما هم همین کار را بکنید»؛ چطور شد شما در فاصله بیش از 50 فرسخ راه در اولین فرصت، استاندار این استان خودش پای سیل حاضر می‌شود و مدیریت می‌کند، سیل‌زده‌ها را از مصیبت نجات می‌دهد، چرا در یک استان دیگر آقای استاندار می‌گوید هلیکوپتر نتوانست بنشیند، ما هم نتوانستیم کاری بکنیم، این واقعاً عذر است؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که چنین رفتارهایی از سوی برخی مسؤولان، مردم را گله‌مند می‌کند، خاطرنشان کرد: مردم از اینجاست که ناراحت می‌شوند، از اینجاست که مردم گله‌مند می‌شوند، گله‌مندی به حدی می‌رسد که مقام معظم رهبری هم می‌گویند گله‌مندم، می‌گویند خراش دل دارم، خراش دل رهبری به خاطر همین است؛ شما حساب کنید در این هوای سرد زمستان، یک خانواده‌ای هشت ساعت نه آب دارند و نه برق، نه گرم می‌شوند، وسیله گرم‌کن ندارند چون برق ندارند، آب ندارند که از تشنگی نجات پیدا کنند، بعد بگویند این به خاطر این است که دولت‌های قبل نیامدند قرقره‌ها را تمیز کنند و این‌چنین شده.

چهار سال است مردم خوزستان از گردوغبار بی‌تاب شده‌اند

ایشان تأکید کرد: قرقره‌ها را چند سال است تمیز نکردند؟ چهار سال هم هست این قرقره‌ها را تمیز نکردند، مگر چهار سال نیست که این مردم خوزستان از این گردوغبار بی‌تاب شدند و بعد از چهار سال شما می‌آیید و می‌گویید در دونقطه می‌تواند جهاد کشاورزی کاری کند که مشکل کرد و غبار حل شود، این است که مقام معظم رهبری می‌گویند خراش دل.

تقدیر از مدیریت شهری برای افتتاح قطار شهری در منطقه‌ای مستضعف

آیت‌الله علم‌الهدی با تمجید از اقدام شهردار و شورای اسلامی مشهد در افتتاح خط دو قطار شهری از منطقه‌ای مستضعف، گفت: نکته دومی که خوشبختانه مایه خوشبختی ما در این استان هست و تقدیر و تشکر می‌کنیم، افتتاح خط دو قطار شهری مشهد بود؛ این قطار شهری خط دو را از یک منطقه مستضعف نشین حاشیه شهر افتتاح کردند، این باعث افتخار این شورا و شهرداری است که شیب شهر را عوض کردند، شیب شهر ما به طرفی بود که در بلوار فلسطین و بلوار خیام، آقای سرمایه‌دار بر صندلی اتومبیل یک‌میلیاردی‌اش تکیه بزند، مدیریت مبلمان شهری، گلدان سر گذر او را روز به روز گلش را عوض کند که او لذت ببرد و از چمن خرم هم کیف کند و با ماشین یک‌میلیاردی‌اش رد شود اما در حاشیه شهر، مردم در منجلاب آب و کثافت و تعفن زندگی کنند، این شیب شهر ما بود.

شهرداری و شورای شهر، شیب شهر را عوض کردند

ما از شورا متشکریم که شیب شهر را عوض کرد، افتتاح قطار خط دو و مبدأ آن از یک منطقه مستضعف نشین حاشیه شهر شد و امیدواریم این آقایان در تعیین بلیت این قطار، کاری نکنند که قطار از آن نقطه خالی راه بیفتد و این مستضعف فقیر حاشیه شهری، پولش را نداشته باشد که سوار قطار شهری شود، رعایت او را هم در تعیین بلیت قطار شهری بکنند که او هم بتواند از این امکانات استفاده کند.

ایشان ادامه داد: ضلع دوم قضیه، کنفرانس حمایت از انتفاضه است و ضلع سوم، کنفرانس امنیتی مونیخ، من در مورد این دو کنفرانس نمی‌خواهم تحلیلی عرض کنم چون شما هم فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری را از صداوسیما استفاده کردید و هم اخبار، جریان کنفرانس امنیتی مونیخ را بیان کرده‌اند، من می‌خواهم فقط روی یک نکته عرض کنم.

چرا در شرایط امروز کشور، کنفرانس حمایت از انتفاضه برگزار می‌کنیم؟

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که ممکن است در ذهن برخی در کشور این سؤال به وجود بیاید که چرا در شرایط گرفتاری امروز مردم، کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین برگزار می‌کنیم، عنوان کرد: یک عده در این مملکت حتی بعضی نیروهای متدین ممکن است در ذهنشان خلجان کند که مردم ما در خوزستان آب و برق ندارند، سیل خانه‌های مردم و روستاها را ویران کرده، مزارع را از بین برده، رمه‌ها گوسفند را خفه کرده و در این موقعیت که خودمان این‌قدر گرفتاریم، بیاییم فکر حمایت از انتفاضه باشیم و اینجا کنفرانس حمایت از انتفاضه تشکیل بدهیم؟ بله، مدیریت جامع نظام همین است.

«مدیریت جامع نظام» یعنی در کنار خدمت به مردم، اقتدار نظام اسلامی فراموش نشود

ایشان تأکید کرد: «مدیریت جامع نظام» این است که مسؤولین نظام در عین این‌که فکر مردم هستند، درصدد خدمت به مردم هستند و در مقام حل مشکلات مردم در بحران‌های مختلف هستند، اقتدار نظام را فراموش نکنند چون اقتدار این نظام، اقتدار اسلام است. «تکبیر»

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: در این موقعیتی که حکومت مخزول سعودی و دولت ناپاک ترکیه دست‌هایشان را در دست‌های اسرائیل گذاشته‌اند و با اسرائیل یکی شده‌اند و دنیای غرب و آمریکا می‌گویند تمام شد، دیگر مشکل اسرائیل در منطقه حل است، ازیک‌طرف دولت سعودی، ازیک‌طرف دولت ترکیه آمدند اسرائیل پرست شدند، صهیونیست دوست شدند، دیگر مشکل با اسلام و کشورهای اسلامی حل شد، بعد می‌روند در کنفرانس مونیخ کنار هم و دست در دست امریکا و اسرائیل، به ایرانی حمله می‌کنند که ضد اسرائیل و ضد صهیونیست است.

کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین به دنیا اعلام کرد هنوز اول جنگ با اسرائیل است

ایشان، برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین را پیامی به دنیای غرب و آمریکا دانست و گفت: می‌گویند دیگر تمام شد، این‌ها آمدند در کنفرانس مونیخ هم نمایششان را دادند، دیگر مشکلات تمام شد، در این موقعیت، به هدایت مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی، کنفرانس حمایت از انتفاضه را تشکیل داد که به دنیای غرب و آمریکا اعلام کند تازه اول جنگ با اسرائیل است. «تکبیر»

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که ما در این کنفرانس، دنبال سر جوان فلسطینی و لبنانی مبارز جمع شده‌ایم، عنوان کرد: ما آمدیم دنبال سر آن جوانانی که رفتند در کانال‌های غزه و در میدان‌های قهرمانانه لبنان مرد و مردانه ایستاده‌اند، با موشک‌ها دارند حساس‌ترین و کلیدی‌ترین نقطه‌های اسرائیل را هدف می‌گیرند و اسرائیل را دارند با خاک یکسان می‌کنند، ما دنبال سر این‌ها جمع شدیم.

چون سیل روستاهای ما را خراب کرده، اقتدار نظام را نمایش ندهیم؟

ایشان افزود: برادران، خواهران، شما می‌گویید چون سیل روستاهای ما را خراب کرده، چون مردم خوزستان بی‌آبی و بی‌برقی کشیده‌اند، اسلام را رها کنیم؟ از دینمان دست‌برداریم؟ این اقتدار را به دنیا نمایش ندهیم در نیرومندی اسلام که تا خط نابودی اسرائیل، مسلمان‌ها ایستاده‌اند و با دو مزدور آمریکایی اردوغان و سعودی، مردم از دینشان دست برنمی‌دارند، این‌ها مزدوران دست‌نشانده‌اند که با اسرائیل دست داده‌اند، یعنی شما می‌گویید این را ما اعلام نکنیم، این را نمایش ندهیم؟

مردم خوزستان هشت سال زیر توپ و خمپاره کفار فداکاری کردند

مسئله آن‌قدر مهم است مقام معظم رهبری می‌آیند در خود کنفرانس، می‌نشینند، صحبت می‌کنند و آن خط کلی را در حرکت ضد اسرائیل به دنیای اسلام می‌دهند، نه‌تنها به این مملکت و این اقتدار کمر دنیا را در مقابل اسرائیل شکست که حامی اسرائیل بودند؛ مردم خوزستان مردمی هستند که هشت سال زیر خمپاره و زیر گلوله توپ و موشک همین کفار به سر بردند، جان دادند، شهید دادند، زن و بچه‌شان فداکاری کردند، آن‌وقت به خاطر آب و برق این مردم خوزستان و گردوغبار محلشان، ما از چنین نمایش اقتداری دست‌برداریم و این اقتدار را نمایش ندهیم؟

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید