برگزاری جشن میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) در امامزاده سیدجلال الدین اشرف

برگزاری جشن میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) در امامزاده سیدجلال الدین اشرف

مراسم جشن میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) در عصر چهار شنبه ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۶ با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه سر کار خانم فرزانه حسنی مجری و از نویسنده در مدح حضرت رسول (ص) و امام صادق و ائمه اطهار (ع) شعری را سرودند.

در ادامه استاد مجیدی فر از کارشناسان امور خانواده و از اساتید دانشگاه زبان محبت آمیز در تربیت کودکان موثر دانستید و بیان کردند:

زبان ارتباط با انسانها، به ویژه کودکان، باید زبان محبّت باشد، با خشونت و با بی محبّتی نمیتوان کسی را تربیت کرد. زیرا آن چه در تربیت نقش اساسی دارد و بسیار ضروری و لازم است، تربیت پذیری کودک و حرف شنوی او از مربی است، و این امر تنها در صورتی میسّر است که ارتباط محبّتآمیز بین مربی و کودک برقرار شود، چنان که امام علی(ع) در این رابطه میفرمایند: «واعلم یا بنیّ انّه من لانت کلمته وجبت محته و طبیعیٌ ان نجد کل محبوب مسموع الکلام؛ فرزندم بدان کسی که سخنش نرم است، باید او را دوست داشت و طبیعی است که کلام هر محبوبی، گوش کردنی است.»کسی که از محبت محروم مانده، ممکن است دست به دزدی و قتل و سایر جرایم بزند تا از اجتماعی که آن کودک را دوست ندارد و او را نمیپذیرد؛ انتقام بگیرد. ممکن است چنین فردی دست به خودکشی بزند تا از وحشت تنهایی و محبوب نبودن نجات یابد. خانه ای که روح فرزندان خود را از کینه توزی تغذیه میکند، کاروانی از افراد منحرف و جنایتکار را به سوی جامعه سرازیر میکند.

به نظر بسیاری از دانشمندان، خیلی از شرارتهایی که از جوانان و نوجوانان و حتی بزرگ-سالان سر میزند به علت کمبود و فقدان محبّت در دوران کودکی آنهاست. عقدههای روانی، اضطرابها، عصبانیت، کمرویی، ناکامیها و بسیاری جرایم دیگر را میتوان در فقدان محبّت جستجو کرد. گاهی علّت فرار فرزندان به ویژه نوجوانان از خانه این است که آنها خود را در خانه تنها میبینند و کسی با آنها تماس عاطفی ندارد.

انحراف و لغزشهای بسیاری از جوانان و نوجوانان، لجبازیها، بدبینیها، ناامیدیها، گوشه-گیریها و ناسازگاریها آنها در فقدان محبّت و عدم تأمین نیازهای عاطفی آنان نهفته است. در واقع میتوان گفت که با محبّت به کودک میتوان او را از بسیاری لغزشها و انحرافات بازداشت و با تأمین نیازهای عاطفی او، سلامت روانی او را فراهم ساخته، از عوارض نامطلوبی که ناشی از فقدان محبّت است، مصون داشت.

در ادامه حاج اکبررضایی شریف از امنای امامزاده سیدجلال الدین اشرف درباره شخصیت پیامبر اسلام گفتند:در طول تاریخ بشریت، کم تر انسانی وجود دارد که مانند پیامبراسلام تمام خصوصیات زندگی اش به طور واضح و روشن بیان و ثبت شده باشد.خداوند متعال در قرآن کریم کتابی که خود حافظ اوست و بدون هیچ تغییری تا قیامت باقی است با زیباترین عبارات و کامل ترین بیانات، آن حضرت را معرفی نموده و با عالی ترین صفات ستوده است.خداوند متعال می فرماید: «انک لعلی خلق عظیم »; ای پیامبر!تو بر اخلاقی عظیم استوار هستی.

نیز می فرماید: «محمد رسول الله و الذین معه اشداو علی الکفاررحماء بینهم. » محمد(ص) فرستاده خداست و کسانی که با اوهستند در برابر کفار سر سخت و در میان خود مهربانند.

پس از آن احمد تقی نژاد متولی موقوفه امام صادق علیه السلام شعری را در اوصاف امام صادق علیه السلام سرودند و سپس اشاره ای به مقام شامخ امام صادق علیه السلام داشتند و گفتند: الحمدالله هنوز دنیا از شکوه جاری مولای ما امام صادق علیه السلام وام میگیرد حوزه های علمیه به نام او زنده هستند و دانشگاهها از زلال معرفت او آب میخوردند و عطش دانش آموزان راهیان عشق با کلام قال الصادق علیه السلام سیراب میشود . و آخر خطاب به مولایشان امام صادق علیه السلام گفتند : ای مولای ما افتخار میکنیم که نام شما زینت روستا و محله ما گردیده و امروزه شهرستان رفسنجان را در فضای مجازی به عنوان دارالصادقیون و سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق علیه السلام می نامند ما مردم رفسنجان دلهایمان را به عنایات امام صادق علیه السلام دخلیل می بندیم و چشم به کراماتش می دوزیم و محبتش را در اعماق وجودمان جای داده و از جان و دل او را صدا می زنیم و آنقدر سنگ او را به سینه میزنیم تا زمانی که وقتی اسم صادقیه در کشور ما مطرح گردد دلها روانه آستان مقدس امامزاده سلطان سیدجلال الدین اشرف نوق رفسنجان گردد.

در پایان آقای رضایی شریف در وصف پیامبر(ص) و امام صادق علیه السلام مولودیه ای را خواند و پایان بخش مراسم قرعه کشی و اهدا جواز بودند.

 

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمد
    1396-09-24 در 06:28 - پاسخ

    سلام آقای تقی نژاد وقتی چند روز پیش پیام دادم :سلام آقای تقی نژاد شما هدفتان از تاسیس سایتهایتان اثبات سیادت بود نه تبلیغ از امام صادق . اگر میان سیادت و خادمی امام صادق یکی را انتخاب نمایید کدام گزینه را انتخاب می نمایید سیادت را و یا خادمی امام صادق ؟.
    گرچه بعد از سه روز پروفایل را اصلاح کردید الان متوجه شدم نیت شما ابراز ارادت به امام صادق بود . من قصد جسارت به شما نداشته. وقتی زیارتنامه های امام صادق در مسجدمان توزیع گردید . آدرس سایت را دیدم اول به پروفایلش رفتم اول از معرفی خودتان فهمیدم این سایت با هدف برنامه ریزی شده حدود ده روز هرچه در مطالب جستجو کردم مطالبی پیدا کنم که حکم تحریف را داشته باشم و خرده بگیرم نتوانستنم ولی گفتم ایشان را امتحان میکنم تا اینکه از اقواممان شماره شما را گرفتم و تلگرام پیامی بهت دادم وقتی قبل از اینکه جواب رابشنوم دید عکسهای سیادت را برداشت منتظر بودم که چه موقع پروفایل سایت را اصلاح میکند امروز که بعد از نماز به سایت سرزدم و دیدم که پروفایل اصلاح شده کاملا فهمیدم که خادم صادق هستید. و شیرینی محبت امام صادق در دلتان تبریک میگویم. ما را دعا کنید و از سوء ظنم نسبت به شما ببخشید. البته من منکر سیادت شما نیستم نظر خودم را گفتم. که حیف است نظر مردم درباره سایتهای صادقیون عوض شود از روی دلسوزی به شما گفتم.

دیدگاهتان را ثبت کنید