آیت‌الله نوری‌همدانی: “تخریب سپاه” هم‌نواشدن با دشمنان است/ تضعیف‌کنندگان نیروهای امنیتی نظام “دشمن” مردم‌اند؛ گناه این افراد “قابل بخشش” نیست

آیت‌الله نوری‌همدانی: “تخریب سپاه” هم‌نواشدن با دشمنان است/ تضعیف‌کنندگان نیروهای امنیتی نظام “دشمن” مردم‌اند؛ گناه این افراد “قابل بخشش” نیست

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه “تخریب سپاه” هم‌نواشدن با دشمنان است، گفت: کسانی که به‌دنبال تضعیف نیروهای امنیتی و حفاظتی نظام هستند، دشمن مردم بوده و گناهشان قابل‌بخشش نیست.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار با مبلغان جهادی ماه مبارک رمضان، با اشاره به اهمیت تبلیغ و گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: حضور طلاب در شهرستان‌ها یکی از ضرورت‌های جامعه امروز به‌حساب می‌آید و همه طلاب باید به این امر توجه لازم را داشته باشند.

وی درمان مشکلات اخلاقی در جامعه را مسئولیت طلاب دانست و افزود: طلابی که تا حدودی درس‌های حوزه را سپری کرده‌اند و به مراتبی از علم و اخلاق رسیده‌اند باید با توکل به خداوند متعال و استعانت از حضرت ولی‌عصر(عج) برای امر تبلیغ به شهرستان‌های خود مراجعت کنند.

مرجع تقلید شیعیان با توجه به برنامه‌های ضد‌دینی دشمنان اسلام خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نیاز جامعه امروز ابلاغ حقیقت دین بوده و باید در این مسیر از آفت تفسیر به رأی‌کردن مبانی دین به‌شدت پرهیز کرد و طلاب با مطالعه دقیق و بروز در این راه قدم بردارند.

وی با گلایه از بروز اختلافات حزبی در جامعه و دامن‌زدن بعضی از مسئولان به این تفرقه‌اندازی‌ها گفت: جامعه امروز بیش از هر چیز نیازمند آرامش و وحدت است‌، همه بدانند با تخریب قوا سه‌گانه و نظام، همچنین ایجاد فضای دوقطبی در جامعه تنها امکان حضور دشمن و پیاده کردن برنامه‌های منافقان در جامعه را فراهم کرده‌اند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تحسین ایجاد فضای نقد در جامعه ادامه داد: بیان نقد منصفانه و گوش‌زد کردن کاستی‌ها با ارائه راهکار نه‌تنها مانعی برای وحدت جامعه نبوده بلکه همه آحاد مردم را برای کار و فعالیت به سطح جامعه می‌آورد اما این‌که تمام خدمات یک دولت نادیده گرفته شود به کشور ضربه بزرگی وارد خواهد کرد.

وی با توصیه به همه مدیران و مسئولان کشور برای داشتن سعه‌صدر در پذیرفتن انتقادهای سازنده بیان کرد: مسئولان نباید توقع داشته باشند که مردم در برابر مشکلات فقط سکوت کنند، مدیران باید پذیرای نقدهای منصفانه مردم باشند، مردم نمی‌توانند در برابر کارشکنی‌های آمریکا و تصویب هر روزه تحریم‌ها توسط سنای آمریکا سکوت کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با گلایه از این حجم تخریب نسبت به مسئولان دستگاه قضائیه خاطرنشان کرد: نقد منصفانه همیشه عامل پیشرفت بوده اما باید بدانیم کار هیچ‌کس بی‌نقص نیست و این حجم از تخریب نسبت به هر ارگانی صحیح و سازنده نخواهد بود.

وی تخریب سپاه را هم‌نوا‌شدن با دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که به‌دنبال تضعیف نیروهای امنیتی و حفاظتی نظام هستند، دشمن مردم بوده و با هم‌نوا‌شدن با آمریکا و اسرائیل در راستای پروژه تضعیف نظام گام برداشته و گناهشان قابل‌بخشش نیست.

استاد برجسته حوزه به همه مدیران و مسئولان کشوری توصیه کرد: همه مسئولان و مدیران در رأس نظام، باید در گفتار و عمل خود وحدت داشته و با محوریت رهبری در جهت خدمت به مردم گام برداشته و از ایجاد تفرقه و دشمنی در جامعه بپرهیزند.

وی با اشاره به حضور منافقان در فرانسه و یادآوری هزاران شهیدی که ثمره جنایت آن‌ها است، افزود: لازم است مسئولان کشور به دولت فرانسه تذکرات لازم را نسبت به برگزاری چنین گردهمایی داده و یادآور شوند کشتن این تعداد انسان بی‌گناه آشکارترین نوع نقض حقوق بشر در جهان است.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید