آیت‌الله سعیدی: نمایندگان مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بر حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب تأکید داشته باشند

آیت‌الله سعیدی: نمایندگان مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بر حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب تأکید داشته باشند

امام‌جمعه قم با اشاره به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی به مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان ملت باید کسانی را به مسند وزارت بنشانند که خدمتگزار شایسته‌ای برای حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی باشند و هیچ مسئله‌ای را مقدم بر حفظ نظام و ارزش‌ها ندانند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدس مهم‌ترین اثر تقوا را همراهی خداوند با انسان متقی بیان کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم معیت و همراهی خداوند را با خود داشته باشیم باید به تقوای همه‌جانبه دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به تفسیر آیه 4 سوره ممتحنه گفت: هر انسانی در طول زندگی خود هم سیر و حرکت و هم صیرورت و شکل گرفتن دارد، انسان با انعقاد نطفه‌اش هر دو را باهم به همراه دارد، این سیر و صیرورت از لحظه‌ای که آغاز شد دیگر به پایان نمی‌رسد و درهرحال انسان در حال سیر و صیرورت است.

امام‌جمعه قم بیان کرد: رعایت تقوا در حضور دیگران امری طبیعی است و شاید برای رضای خداوند نباشد، اما رعایت تقوا در خلوت از خلوص بیشتری برخوردار است، درآیات متعدد خداوند متعال بر خداترسی و تقوای الهی به‌ویژه در خلوت‌ها تأکید کرده است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به‌روز دحوالارض گفت: در آغاز تمام سطح کره زمین را آب فراگرفته بود و آغاز پدیده مهم خشک شدن زمین از زمین کعبه در این روز اتفاق افتاده و در این روز خداوند به انسان عنایات خاصی داشته است، روزه امروز یکی از 4 روزی است که در طول سال همانند ندارد.

وی به‌روز 31 مرداد روز صنعت دفاعی اشاره کرد و گفت: این روز، روز اعتمادبه‌نفس و شکستن تحریم‌ها است، به صنعتگران دفاعی تبریک گفته و برای موفقیت آن‌ها آرزوی موفقیت داریم، به‌ویژه برای شهید تهرانی مقدم که از پیش‌قراولان صنعت دفاعی و هسته‌ای در کشور بود دعا می‌کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به موانع ازدواج جوانان در کشور اشاره کرد و گفت: عمر برخی ازدواج‌ها کوتاه شده است درحالی‌که این پیوند آسمانی مزین به دو عامل مودت و رحمت شده است، اگر این دو عامل رعایت شود زندگی‌ها شیرین خواهد شد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به فراگرفتن سیل در 5 استان کشور ابراز کرد: دولت باید با چاره‌اندیشی آسیب‌رسانی به این حوادث را به حداقل برساند.

وی با اشاره با اشاره به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی به مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان ملت باید کسانی را به مسند وزارت بنشانند که خدمتگزار شایسته‌ای برای حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی باشند و هیچ مسئله‌ای را مقدم بر حفظ نظام و ارزش‌ها مقدم ندانند، چرا که نمایندگان مجلس منتخب ملتی هستند که جان و آبروی خود را تقدیم نظام می‌کنند.

امام‌جمعه قم با انتقاد از عکس سلفی گرفتن برخی از نمایندگان مجلس با موگرینی عنوان کرد: با سر سردار عشق سلفی عزت بگیر، پیرزنی عشوه‌گر درخور تکریم نیست.

آیت‌الله سعیدی به شهادت شهید حججی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار باخبر شهادت خود و تصاویر منتشرشده امواج فتنه و فسادی که دشمن ایجاد کرده بود به عقب راند، و خانواده این شهید عزیز عطر این شهید بزرگوار را شهر به شهر منتشر می‌کنند.

وی با توصیه به مطالعه زندگی شهید حججی گفت: سایه پدر و مادر بر سر جوانان حرمتی الهی است و باید از همه شهیدان راه اسلام و شهدای مدافع حرم بیاموزیم چراکه دشمن برای نفوذ به جوانان نقشه‌های بسیاری کشیده است و باید در مقابل فتنه‌انگیزی دشمنان ایستادگی کرد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید