در صورت تهدید و تحقیر، میز مذاکرات را ترک کنید و قضیه را به ما بسپارید

در صورت تهدید و تحقیر، میز مذاکرات را ترک کنید و قضیه را به ما بسپارید

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی در پاسخ به تهدیدهای مقامات آمریکایی در روزهای اخیر، با بیان این مطلب که فصل به دست آوردن برتری‌های سیاسی از طریق تهدید به پایان رسیده است، گفت: آنها بار اولشان نیست که تهدید کرده‌اند. به قدرت نیروهای مسلح ایران واقف هستند و می‌دانند که ما چه قدرت انباشته‌ای داریم.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5، تصریح کرد: تیم هسته‌ای کشورمان حامل یک امانت الهی هستند و ان‌شاءالله با آرامش و وقار در مذاکرات گفت‌وگو می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با ابراز این مطلب که هروقت آمریکایی‌ها در منطق سیاسی کم می‌آورند از طریق تهدید حرف می‌زنند، گفت: این منش و روش آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قبال کشورمان ثابت بوده و آنها از این لحاظ دارای یک اشتباه راهبردی هستند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: توصیه من به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان این است که اگر دیدند که آمریکایی‌ها در میز مذاکره به‌دنبال زیاده‌خواهی و برتری به هر نحو ممکن هستند مذاکره را رها کنند تا ما در یک فضای تهدید در صورت اشتباه طرف مقابل پاسخ آنها را بدهیم.

وی اظهار داشت: اگر نیاز عامل مذاکره ما بود،‌ در سال 65 و در زمان ماجرای مک فارلین را که برای مذاکره به ایران آمده بود، اخراج نمی‌کردیم.

سردار سلامی تصریح‌کرد: ما به تیم هسته‌ای که حامل امانت الهی و عزت، کرامت و استقلال ملت در عرصه نبرد دیپلماتیک هستیم، توصیه می‌کنیم با آرامش، وقار و اعتماد به نفس در مذاکرات حاضر شود و هیچ گونه توافقی را که ذره‌ای خدشه به عزت ملت ایران می‌زند،‌ نداشته باشد.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران به تیم هسته‌ای کشورمان توصیه کرد: اگر آمریکا مجدداً با ادبیات ارعاب یا تهدید و تحقیر در مذاکرات به‌دنبال برتری‌طلبی سیاسی بود، میدان مذاکرات را ترک کنند و این قضیه را به ما بسپارند تا در فضای تهدید با آنها تعیین تکلیف کنیم.

سردار حسین سلامی با بیان این مطلب که فصل به دست آوردن برتری‌های سیاسی از طریق تهدید به پایان رسیده است، گفت: آنها بار اولشان نیست که تهدید کرده‌اند. به قدرت نیروهای مسلح ایران واقف هستند و می‌دانند که ما چه قدرت انباشته‌ای داریم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید