آیت‌الله موحدی کرمانی: مسأله فلسطین در رأس مسائل ایران است/ پیشنهاد مذاکره مقاومت اسلامی را فریب نخواهد داد

آیت‌الله موحدی کرمانی: مسأله فلسطین در رأس مسائل ایران است/ پیشنهاد مذاکره مقاومت اسلامی را فریب نخواهد داد

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران از حضور شخصیت های مختلف در ششمین کنفرانس بین المللی فلسطین تشکر کرد و مسأله فلسطین را مسأله اسلامی خواند.

وی با بیان اینکه برخی می گویند شما چه کار به فلسطین دارید؟ که در پاسخ به این افراد باید گفت که سریعا بگویید چه کار به اسلام دارید، تصریح کرد: مسأله فلسطین مسأله اسلام است و اسلام می فرماید حرام است کفار بر مسلمانان و اراضی اسلامی تسلط داشته باشند.

گره خوردن منافع ملی و سیاسی ایران با مسأله فلسطین

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: اسلام می گوید که کفار نباید بر کشور فلسطین سلطه داشته باشند بنابراین ما نمی توانیم از این مسأله بگذاریم و باید بدانیم که مسأله فلسطین در رأس مسائل جمهوری اسلامی است و حتی منافع ملی، امنیتی و سیاسی ما هم به مسأله فلسطین گره خورده است.

وی جنایت های رژیم اشغالگر قدس را فراموش ناشدنی خواند و گفت: این رژیم غاصب، مردمی را از کشور خود خارج و آواره کردند و کشتند و خود جای آنها نشسته اند؛ مگر می شود نظام جمهوری اسلامی در مقابله این حرکت خطرناک و زشت و این غصب، دزدی، جنایت و خیانت بی تفاوت باشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه مبتکر طرح شیطانی تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی، انگلیسی ها بودند و بعد از آن مدیریتش را به آمریکایی ها سپردند و یک نظام جعلی غیرمشروع را به وجود آوردند، متذکر شد: باید اهداف این نظام غیر مشروع را شناخت و در مقام علاج و مقابله با آن برآمد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در جبهه دشمن تمام دشمنان و تمام جبهه کفر و استکبار و نفاق دست به دست هم داده اند تا چنین فاجعه ای را به وجود آورند ما هم باید همه دست به دست دهیم و مقابل آن ها بایستیم.

اهداف شوم استکبار در تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی

وی تضعیف اسلام، حکومت های اسلامی و جامعه اسلامی را از اهداف شوم استکبار برشمرد و عنوان کرد: آنها عظمت اسلام را درک کرده اند که در صدر اسلام مسلمانان بر شرق و غرب جهان حاکم شدند و قدرت مراجع دینی و علمای ربانی را به خوبی می شناسند.

خطیب نماز جمعه تهران، تسلط بر منابع عظیم انرژی و نفت و تسلط بر منطقه سوق الجیشی را از اهداف دیگر استکبار برشمرد که به دنبال آن تصمیم گرفتند در دل کشورهای اسلامی ماده سرطانی کاشته شود که با تقویت آن بتوانند به اهداف شوم خود برسند.

وی گفت: آنها پیش بینی کردند که در یک مرحله کوتاه مدت دولت غاصب اسرائیل تشکیل شود، در میان مدت سلطه بر خاورمیانه و تحقق آرزوی حکومت وسیع از نیل تا فرات و سلطه بر کشورهای این منطقه و در بلند مدت به عنوان قوم برتر بر جهان مسلط شوند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب رییس جمهور آمریکا از سوی کنگره صهیونیستی آمریکا اشاره کرد و گفت: ‌دموکرات یا جمهوری خواه حامی سرسخت اسرائیل هستند و تمام شبکه های خبری عمده دنیا دست آنهاست و هر طوری که بخواهند رفتار می کنند.

وی اسلام هراسی، ایران هراسی، تحریف واقعیت‌ها و توهین به رسول اکرم (ص)، کمک های کلان نظامی و مالی به تروریست ها در سوریه، اقدام به شهرک سازی یهودی به منظور هویت دادن به مشتی بی هویت را بخشی از اقدامات خصمانه دولت آمریکا در هویت بخشی به نظام جعلی اسرائیل خواند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مقاومت اسلامی بر محور دو واژه جهاد و صبر که از حدود نیم قرن قبل رخ داد تمام مبادلات و معادلات آنها را به هم ریخت، اظهار داشت: مقاومت اسلامی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران الهام گرفت و اسرائیل را به شدت مضطرب ساخت که هنوز هم به دلیل این اضطراب طرح سازش را مطرح می کنند که بسیار خطرناک است.

پیشنهاد مذاکره مقاومت اسلامی را فریب نخواهد داد

وی آزادی جنوب لبنان و غزه و پیروزی های معجزه آسا در جنگ های 33، 22 و 8 روزه را پیامدهای مقاومت عنوان و تصریح کرد: مقاومت اسلامی، فریب پیشنهاد مذاکره، امتیاز گرفتن و مانند آن را نخورد و ایستاد و گفت ما باید کل فلسطین را آزاد کنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: مقاومت اسلامی، اسرائیل را به رسمیت نشناخت، در برابر تمام مظالم اسرائیل و حمایت های مجامع بین المللی و مجامعی که ادعای حقوق بشر را دارند و حمایت کشورهای خائن عربی و سقوط مجامع مدعی دموکراسی، با تمام وجود ایستاد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت دو کابوس بود که به جان صهیونیست ها افتاد، یادآور شد: شهید شیخ یاسین گفت که به همه تأکید می کنم مقاومت و جهاد تنها گزینه ما است ما با خدا پیمان بسته ایم که این راه را تا مرز پیروزی یا شهادت ادامه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه دشمن به شدت مرعوب شده است، افزود: دشمن می گوید مقاومت چیزی نیست اینها یک مشت تروریست هستند و اخیرا هم درباره حزب الله لبنان همین جمله را گفت اما من می گویم اینها تروریست نیستند بلکه به معنای واقعی کلمه حزب الله هستند.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: اسرائیلی بداند در خانه عنکبوتی است که به خواست خدا روزی با همکاری های نیروی مخلص الهی از صفحه روزگار محو خواهد شد.

وی گفت: رژیم اسرئیل که کشتار صبرا و شتیلا را به وجود آورد سرنوشتی جز نابودی در دنیا و عذابی در آخرت نخواهد داشت و البته حامیان اسرائیل نیز این سرنوشت را خواهند داشت و از این رو مردم ما با تمام وجود می گویند مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید